Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
kicken

Givareoch strömkabel till Eagle ekolod

Rekommendera Poster

Hej är det nån som har aktersgelsgivare och strömkabel till mitt ekolod.köpte lodet på annons och då fattas dom här grejorna.Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så sant... men å andra sidan är det inget du kan/bör förutsätta utan mer info... fast kanske var det du som sålde grejorna? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, jag både kan och bör förutsätta det, när den säljs på annons utan tillbehören.

Om fler gjorde det, skulle det inte finnas avsättning för så mycket stöldgods.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha, så du menar att ALLA grejer på Blocket som säljs begagnade och utan tillbehör är stöldgods... Om det inte vore så sä skulle du ju inte förutsätta det, eller hur?

Jag har själv 3 gamla ekolod utan vare sig strömkablar eller givare till. 1 från varje bpt jag bytt i, efter att ha limmat givaren inombords och vulktejpat ihop alla kablar. Sedan har man bytt ekolod låtit det gamla ligga kvar i garderoben. Men vad vet jag, kanske har jag stöldgods liggande i gömmorna. Det var såpass länge sen jag köpte dom så kvittona finns inte kvar så antagligen är det så. Åtminstone föreutsätter jag att det är så.

Jodå, jag förstår din synvinkel, men vad jag menar är att du inte kan förutsätta att det är stöldgods utan att ens veta om TS kanske har kvittot från butik. Hemska tanke, då kanske det inte är stöldgods ändå? Eller.. hmmm vänta nu, han fick kvittot från Blocketsäljaren... då måste det ju röra sig om bedrägeri. Eller.. kanske han fick det av sin bror. Hmmm, nä det kan inte heller vara rätt. Då vore ju dina förutsättanden fel. Point being, du förutsätter att det är stöldgods utan att ens veta något om hur TS kommit över ekolodet.. Annons, ja det framgår. Men pris, säljarens förklaring till att det saknas grejor, ev originalkvitton etc vet du ju inget om

EDIT: Vad jag egentligen menar är att du både kan och bör ifrågasätta det hela om det är du som är köpare, men knappast när det gäller att svara på infon som frågan gäller.

Senast ändrad av KillerBoo | 01 december 2009 | 00:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag läser originalfrågan måste jag nog hålla med Flipper_510_HT i analysen att det mycket väl kan vara stöldgods (att norpa ett instrument är ju enkelt men att få med kabeln och fastmonterad givare är aaningen svårare) men man kan ju självklart inte veta ety därtill är nformationen alltför knapphändig .

Frågan infinner sig ändå tveklöst, varför köper man ett instrument på annons utan att nödvändiga detaljer som givare & kablage antingen är med, eller att man redan vid köpet vet/är informerad var/hur man får tag i desamma ?

Senast ändrad av Gunnar_ | 01 december 2009 | 01:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut... så KAN det vara, men ändå.. att mer el mindre säga till TS att han är en hälare utan mer kött på benen är vad jag vände mig mot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj aj aj då....jag e en tjuv.Förvånad ..jag har åxå en display ligger hemma utan stöm

kabel å givare.....men pga att min båt vart stulen med givaren och stöm kabeln kvar i båten.Skrikandes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja titta här... Min annons och tjuv är jag INTE!

http://www.blocket.se/kronoberg/Lowrance_X52_ekolod_24704728.htm?ca=21&w=1 

Jag nyttjar en HDS8 i två båtar och iochmed att det satt ett X52 i ena båten när jag köpte den så behövde jag ju bara köpa en bygel till HDS 8:an så vart installationen färdig!

Det kan finnas ärliga svar och lösningar om man bara frågar!

Ps. tack för tipset om sidan med Lowrance grejor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men skriv gärna vilket ekolod du har, Lowrance/Eagle brukar ju byta kablaget då och då. Sen är det tyvärr så att lösa givare och kablar kostar inte mycket mindre än nya kompletta ekolod, så kolla priser på kompletta paket också.

Wiking Marine har bra priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen! Ekolodet heter Eagle Ultra 3D.Det finns ett tilverkningsnummer som är:              S/N 1507810

Christer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...