Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
sea-ray_230

Ja då hade man shoppat ny :)

Rekommendera Poster

Nygammal då :) Ser ut som en septitank i botten typ...

Fairline 34 Targa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett stort grattis !

Ser ut som en Fairline ska göra. Nu har du bara att fixa ankarspel i akter, öppna pulpit och byta till rostfriaproppar på listan eller? Hur som haver så är det kul med fler små Fairline´ s här på västkusten.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag är helnöjd med mitt val. På med ankarspel bak o öppna pulpit så blir den fulländad :)

Gör det skillnad med rostfria proppar tro? De i aluminium som sitter där är rätt nya och man ser att färgen släpper vid bladens infästning pga rörelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där med rostfria propellrar eller ej är en smakfråga. Rostfria flexar inte inte så mycket och har därför ett bättre bett i vattnet. Du kan få en eller ett par knop i fartökning. De negativa aspekterna är att du får sätta på mer zink för det blir mer galvaniska strömmar. Ifall du har oturen att gå på grund eller på annat sätt få skador på propellrarna är risken större att axlarna blir skeva. Skulle du gå på grund med aluminiumproppar är det oftast bara att rikta och i värsta fall byta proppar. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då båten har en toppfart som överstiger 35 knop är det absolut att rekomendera. Anledningen att det sitter aluproppar på båter i England är för att de alltid ligger med landström och de galvaninska strömmarna inte är så kul för rostfritt. Var det septiktank i och värmare i henne ?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till en grymt fin båt!

Fairline är kvalité och extremt snygga att se på!

Har du inga fler bilder på den som du kan lägga ut?

Ha det gott och lycka till med nya båten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nån septitank satt det dessvärre inte i den. Konstigt med tanke på att den har allt annat. Värmare, ugn, radar, teak m.m.

Kanske lika bra. Hoppas på att kunna dra ledningar och sätta septitanken i motorrummet i stället för i midcabin där den sitter när den är originalmonterad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min hade inte heller tank utan det fick man utföra själv hemma. Det var rätt mycket jobb. Jag minterade i originalutrymmet. Det verkar som Engelsmännen skiter i havet och badar i badhus, eftersom nästan alla båtar i England saknar septiktank. Vad blir det för ankarspel ?

Jag monterade ett bandankarspel som jag blev nöjd med. Monterade ankaret under badplattformen och lät bandet komma ut i nedersta steget till badplattformen. Kan rekomendera. Tänk oxå på att du med största sannolikhet har röd diesel i din tank idag. Denna kommer att ge dig bra knuff från maskinerna. Det kommer bli en avsevärd skillnad med miljödiesel i tanken. Gissar att du kör med 2xKad 300 ock kommer då tappa ca 2x45 hästar. Värt att ha i åtanke om du köper rostfria proppar.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen som Fairline ägare :-) Vi har en Targa 31 som vi är mycket nöjda med!

post-1357-1394236162,3185_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis. De är snygga.... Har du importerat själv, eller är den köpt i Sverige?? Jag håller själv på att leta, det blir en 36, eller 37:a. Berätta gärna mer om köpet.

Andy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, men det var ju du. Tack för ditt mail.

MVH//Andy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Jag måste fråga dig on bilden är tagen på Parkstone bay? Jag var där i våras och kollade Fairline´ s, å bilden och med båt,truck och strand ser exakt lika ut. Jag hade kontakt med en trevlig men helt okunning tjej som heter Becky Gilbert.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo bilden är tagen på Parkstone Bay Marina. Deras personal var väldigt trevlig o hjälpsam men kanske inte så båtkunniga? Hade inte väntat mig så otroligt mycket marinor och båtar där borta. Kul kul.

Nu väntar man bara på att få hem den. Tar några veckor :(

Ligger på boj på Rörtången(Brattön).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä ingen Mandy. Hon jag hade/har kontakt med heter Claire men det fanns ju ett antal tjejer där :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grym båt. Kanske Fairlines snyggaste någonsin. Och en av de absolut mest tillverkade vad jag förstått?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just det Claire Main eller Mein. Hennes mamma fyllde 50 när vi var där. Så henne träffade vi aldrig.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp. Fick hem henne i måndags så nu ligger hon hemma i båthallen o väntar på sommaren

Trailern är till salu om någon skulle vara intresserad...

post-10001937-1394236187,3016_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grymt snygg!!

Är det 2x vp d6 (6 liters) i den?

Grattis till fin båt, kommer ge fina turer i skärgården i sommar!

Mvh //A!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den ser göööörfin ut ju !!! Har du några klasiska lackskador vid infästningarna till rutramen? Detta verkar komma förr eller senare. Jag hade detta lilla problem. Bara att blästra och lacka så blir det som nytt.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2 x KAD44

Jo den är i riktigt fint skick. Supernöjd. Inte sett till några lackskador runt rutorna heller. Höll på att hoppa över att kolla på den då en annan handlare baktalade båten och påstod att den var i dåligt skick och att den andra han hade var rätt båt. När vi kollade på den andra han hade så var tydligen min båt såld så det var minsann ingen idé för mig att ens åka och kolla på den. Som tur var kontaktade jag Parkstone Bay som också annonserade båten och så blev det en båt i toppskick :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket fin båt....  vad vill du ha för din trailer då?

du kan ju maila mig på thobiaslinden@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...