az0932 0 Postad 19 November , 2009 Hej! Tänk om det fanns ett TV-program för oss båtägare under höst- och vinterhalvåret! Gärna med mässnytt, tester, lite mekartips och annat smått och gott. Det lär ju finnas en hel del båtar per invånare, så nog finns det väl ett intresse? Snart bör vi väl ha sett oss mätta på alla programvarianter av förstör mitt eller ditt hem...... Hälsningar az0932 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 November , 2009 Jag har massvis med ombyggnadsprojekt på mina båtar. jag ställer gärna upp med båt. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogel70 1 Postad 19 November , 2009 Det jobbiga blir nog bara att återställa båtens utseende så man vågar visa sig med den efter att de haft sinlekstuga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 20 November , 2009 Båtmagasinet drar väl igång snart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 20 November , 2009 Båtmagasinet är så snuttifierat. Man hinner knappt förstå att det är ett nytt inslag innan det är slut. Troligtvis är det ett tecken just på att det finns så få program för oss och då ska det klämmas in något för alla - lite motorbåt - lite segelbåt - lite hamnar - lite långsegling (väääääääääldigt lite) - lite allt möjligt helt enkelt. Skulle vara bättre om de hade temaprogram. Jag skulle med glädje sitta klistrad även framför ett program som handlade om motorbåtar. Tror inte de skulle tappa tittare på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bregott_22 0 Postad 20 November , 2009 Det finns redan ett TV-program för båtägare!! Lyxfällan, på TV3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 20 November , 2009 Kanske har de ändrat programmet denna säsong. Läste att de ska sända ett test av två båtar som är 10 min långt. Programtiden uppgavs till en timma men så kanske det var förut också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
az0932 0 Postad 20 November , 2009 Hej! Förslaget med återkommande temaprogram...., är intressant och bra. En ny programidé, helt enkelt! Hälsningar az0932 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badcam70 0 Postad 20 November , 2009 Det jag vill se är ett program som visar båtliv på ungefär likadant sätt som ex Ullared på 5an,campingliv som gick på 4an osv. mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HRJocke 0 Postad 21 November , 2009 Kanske Extreme Boat Makeover? Finns säkert många som skulle uppskatta lite hjälp med renoveringen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
az0932 0 Postad 12 December , 2009 Hej! Har upptäckt Båtmagasinet på TV8 Play på nätet! Visste inte att det fanns och nu är det bara att hoppas på en ny säsong med detta program under våren 2010. Parallellt med Båtmagasinet får det gärna visas ett och annat temapogram på TV som vänder sig till alla båtintresserade. Kort och gott, det sänds för få program som handlar om båtar och båtägande på TV. (Lite märkligt i ett land som sägs tillhöra de länder som har flest fritidsbåtar per invånare...) Hälsningar az0932 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 12 December , 2009 Låt Jähkel & Ulvesson spinna vidare på Sjön suger. Det vore bara att låta dem vara med i TV på vårrustning, sjösättning och någon mässa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 12 December , 2009 Ny säsong kommer snart. Ska bli kul att se vad de tycker om min båt. http://www.flippermarin.se/News.aspx?PageID=167610 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 12 December , 2009 Jag har fått lite frågor av en av de större kanalerna. Ville följa mitt team en vår på varvet. Går o funderar på om jag ska nappa. Jag kan nog bidra med mycket matnyttigt till båtfolket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 13 December , 2009 Låter som Kustbevakarna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 13 December , 2009 Det vore skoj. Din hund som sprang bort är ju redan kändis eftersom en bild på den finns på http://sv.wikipedia.org/wiki/Siberian_husky När planeras programmet att sändas?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
az0932 0 Postad 18 Januari , 2010 Hej! På nätet finns det ett par alternativ till TV8´ s Båtmagasinet. Ett av dessa finns på andra sidan av kölen och ett på den andra sidan av sundet! Andra sidan kölen (= norsk webb-TV) www.nrk.no/nett-tv/ Här finns det en TV serie som heter Båtliv. Andra sidan sundet (= dansk webb-tv) www.baadogfritid.dk De erbjuder programmet Båd og fritid. Visst, det kan bli problem med språken som pratas i programmen. Emellanåt spelar detta ingen större roll och det är när båtbilderna talar sitt eget språk. Hälsningar az0932 Senast ändrad av az0932 | 18 januari 2010 | 21:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 18 Januari , 2010 Jag har kanalen Yacht & Sail - båtliv, båttester, racing, dokumentärer dygnet runt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Mars , 2010 Sandhamn är på tv3 ikväll Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
az0932 0 Postad 12 April , 2010 Hej! Sandhamn känns som en variant av Ullared och Båtmagasinet är tillbaka i rutan igen. Här gäller det att hålla tillgodo med det som bjuds. Vi båtägare är inte direkt bortskämda med bra TV-program om båtar och båtliv, eller.....!? Hälsningar az0932 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser