thorbjorn 0 Postad 16 November , 2009 Jag har haft blöta björklöv i min vita styrpulpetare som gjort att det är bruna fläckar överallt. Är det någon som har något tips hur man får bort dom? Jag har provat med avfettning, såpa och två olika medel som jag fått av en bilrekondfirma men inget hjälper. Det enda som händer är att dom bleks lite. Min båt ser ut som en leopard! Hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 16 November , 2009 Jag vet inte hur många gånger denna fråga varit uppe i höst. Denna höst som alla höstar. Fläckarna bleks bort med tiden. I vår finns inget kvar så ta det lugnt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 16 November , 2009 ..och det rätta svaret är .... Autosol Waterline ! ( används för borttagning av gulbruna vattenlinjen ) Klart :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 16 November , 2009 Jag vet inte heller hur många gånger jag rekommenderat Huset Recept: Oxalsyralösning! På fläckarna, alltså. Inte att drickas! Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 17 November , 2009 Prova nån cleaner eller grövre polish som typ autosol som redan nämnts. Gelcoat tål betydligt grövre medel än billack och är betydligt hårdare så det är bara att gnugga på.. Men glöm inte att vaxa efteråt, för att skydda ytan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesperfh16 0 Postad 17 November , 2009 citron funkar ju om det blir en brun rand längs med vattenytan testa det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
piggelina 0 Postad 18 November , 2009 Klorin gör jobbet. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 19 November , 2009 Ett grymt medel är från Turtle och heter plastrent. Är en grön sprayflaska som egentligen är till för utemöbler. Spraya på, låt verka några sekunder och torka av. Funkar hur bra som helst till hela båten, även galonklädsel och gamla fläckar. Inte att förväxla med plasttvätt som inte alls är lika bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 19 November , 2009 Turtle? har inte än i denna dag hittat ett medel eller vax som skulla vara värt något från Turtle.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser