Jocber 0 Postad 15 November , 2009 Hej ! Tycker att min B20 har dratt lite väl mycket olja i sommar. Efter att jag tagit upp den såg jag ett läckage i damasken under riggen. SE BILD. Den förutsätter jag är enkel att byta, men min fråga är om den har någon kontakt med motoroljan på något sätt. Tacksam för trevliga kommentarer: Mvh/JB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 15 November , 2009 Svar nej, det har den inte. Det finns olja därinne, men den har inget samband med motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 15 November , 2009 Finns det olja i damasken, läcker powertrimcylindern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocber 0 Postad 27 Februari , 2010 Är det svårt att byta powertrimcylindern ? eller måste någon verksatd göra det. Mvh/Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jaril 0 Postad 2 Mars , 2010 Vad jag kan se så är det avgasbälgen på bilden, så den kan inte ha något med oljeläkage att göra. Dock bör den bytas sitter med 2 slangklämmor. Kolla även drivknutsbälgen så den inte är torr och sprucken!.. Den är däremot knepigare att byta då man behöver demontera drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 2 Mars , 2010 Hej. Tycker inte Du fått något vettigt svar ännu. Drevet har inget med motoroljan att göra. Du bör ta ett komresionsprov på motorn,oljeförbrukning tyder på slitna kannringar eller läckage någonstans runt motorn. Kolla oljefilter. Har det kommit olja under motorn? Lycka till. Göran. S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser