Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
andersktm

Bygger egen badbrygga.

Rekommendera Poster

Hej, jag håller på att bygga en egen badbrygga till båten. Men tänkte kolla här innan jag bygger klart allting.

Så finns det någon som gjort det innan som tabbat sig så är tips välkommna. Allt är i rostfritt och virket är termobok,  värmebehandlad bok som jag tänkte olja in med osmos.

Plankorna är delade i tre och dom i mitten kommer att sitta löst med gångjärn så jag kan använda drevlyften att jag kan kolla oljan i drevet.

post-10009267-1394236157,6603_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut att bli riktigt fint, fortsätt på inslagen linje och lägg ut foton på det, mycket intressantCool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sak som jag har uppskattat väldigt mycket är att jag gjorde en ögla på kanten på badplattformen som håller fast ett Bruceankare. Det är en enkel sak att tillverka och det löser på ett smidigt sätt problemet med var man ska förvara ankaret. Dessutom är det ruskigt smidigt att fälla det! Kolla i den här tråden, där finns lite bilder på hur jag gjort: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=266473

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har byggt massvis med badbryggor i mina dagar. Var nogran när du gör det så ska du se att det går bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...