andersktm 0 Postad 14 November , 2009 Hej, jag håller på att bygga en egen badbrygga till båten. Men tänkte kolla här innan jag bygger klart allting. Så finns det någon som gjort det innan som tabbat sig så är tips välkommna. Allt är i rostfritt och virket är termobok, värmebehandlad bok som jag tänkte olja in med osmos. Plankorna är delade i tre och dom i mitten kommer att sitta löst med gångjärn så jag kan använda drevlyften att jag kan kolla oljan i drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersktm 0 Postad 14 November , 2009 Ram Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersktm 0 Postad 14 November , 2009 Virke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 November , 2009 Ser ut att bli riktigt fint, fortsätt på inslagen linje och lägg ut foton på det, mycket intressant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 14 November , 2009 En sak som jag har uppskattat väldigt mycket är att jag gjorde en ögla på kanten på badplattformen som håller fast ett Bruceankare. Det är en enkel sak att tillverka och det löser på ett smidigt sätt problemet med var man ska förvara ankaret. Dessutom är det ruskigt smidigt att fälla det! Kolla i den här tråden, där finns lite bilder på hur jag gjort: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=266473 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 15 November , 2009 Har byggt massvis med badbryggor i mina dagar. Var nogran när du gör det så ska du se att det går bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser