boatmaaaaan 0 Postad 13 November , 2009 Hej, Har hört att Selva motorer går sönder lätt. Är det så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 13 November , 2009 Gäller din fråga 2takt eller fyrtakt. Selvas fyrtaktare är yamaha rätt igenom förutom dekaler och färg så man kan väll säga att dom går sönder lika ofta som yamaha. dvs i pricip aldrig om de sköts rätt och servas regelbundet mm. 2taktarna har jag ingen erfarenhet av alls så jag kan inte utala mig i det ärendet. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gsm-peter 0 Postad 13 November , 2009 Vad jag hört så är de pålitliga. 4 taktarna är samma som Yamaha. Ett rykte var att Selva ritade de minsta åt Yamaha (obs rykte från en återförsäljare på mässan). De större 2 taktanra har en intresant kosntruktion med lite av ett variabelt förbränningsrum (återanvänder vevhuskompresionen) vilket skall ge låg förbrukning. Är inte Selva en av de få (enda) kvarvarnade Eurpeiska tillverkaren? Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bokenas 0 Postad 13 November , 2009 Min brygg granne har en 150 hk selva och är super nöjd, inga problem på två år, han har haft i båten viner tid också, och fiskar två till tre ggr. i veckan med båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatmaaaaan 0 Postad 14 November , 2009 Tack för era svar allihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser