vastkust 0 Postad 12 November , 2009 Hej, Jag har en liten båt som väger ungefär 200 kilo. Den har just nu en 20hk men jag undrar vad det blir för fartskillnad om jag sätter på en 40 hästare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ribman 0 Postad 12 November , 2009 Hej, jag tror att det blir ca 10 knop extra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 12 November , 2009 beror aldeles på vad det är för båttyp längd skrovform mm. en större motor behöver inte betyda specielt mycket mer i fart om inte skrovet klarar att balansera upp den tyngre motorn. Vore lättare att spekulera om du la ut en bild på din båt eller skrev vad det var för båt. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vastkust 0 Postad 12 November , 2009 Det är en s370s rib med jockeykonsol. Motorn jag har på nu (20hk) väger 50 kilo. 40 hästaren som jag kanske ska köpa väger ca 80 kilo. Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vastkust 0 Postad 24 November , 2009 Någon som vet något mer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
piggelina 0 Postad 25 November , 2009 Hej! En uppskattning: farten ökar från 22 till 32 knop. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser