Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
Racemus

Jag vill jobba som mekaniker till racingbåtar. Hur gör jag för att komma ditt?

Rekommendera Poster

Hej

Jag är mycket intresserad av snabba båtar och skule vilja jobba som mekaniker till racingbåtar (tex f1, offshore). Och jag undrar om det är någon som vet hur man gör för att komma dit? (tex behöver man någon viss utbildning)

Mvh Racemus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi människor är olika. Jag är totalt ointreserad av motorer och den typen av båtar du gillar.

Däremot vet jag går det ett lopp med sådana båtar här i vårt närområde och vi har ett par lokala ekipage, kanske flera.

Det framgår inte var i vårt avlånga land du bor men en jag lägger in länken till VROM´ s hemsida http://www.vrom.nu/

Man behöver alltid funktionärer av olika slag till så stora tävlingar och det skulle ju kunna va ett steg in för att knyta kontakter att ställa upp som någon form av funktionär på Smögen offshore race.

Under fliken Smögen offshore står det längst ner till vänster;

Funktionärer ?
Har du lust och en stund över är du varmt välkommen
att vara funktionär vid Smögen Offshore race ............ Den kontaktväg som stod angiven gällde nog loppet 2009

Lycka till

tommy

segelbåtsdåre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan tänka mig att mekaniker för så specifika ekipage som du drömmer om kan ge jobb endast några dagar per år.

Hur ofta körs sådana tävlingar? Inte varje dag och det kan ju vara skönt för de som är i närheten.

Det blir väl till att söka jobb på en motorverkstad. Sök på yrkesutbildning. Prata med en studievägledare i din skola.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Tack för svaret.

Det låter kul, men vad gör man som funktionär?

Jag bor i stockholmsområdet.

Mvh Racemus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad funktionärer gör på ett offshorerace - det är väl samma saker som funktionärer gör på Vasaloppet, Vätternrundan, Lidingöloppet, Traddjazzfestivalen den lokala ridklubbens hopptävling mm. Servar med allt som behöver göras för att arragemanget skall fungera, dock var och en i sin speciella uppgift. Du får ringa och fråga.

Det finns säker massvis med tävlingar med såna båtar som du är intreserad av.

Ett stort lopp på din sida av Sverige är ju Roslagsloppet http://roslagsloppet.com

En annan länk som dök upp under Googlingen var http://www.offshoreracing.se/

Det jag menade med att ställa upp som funktionär var att känna pulsen på nära håll och skapa kontakter. Gå med i en klubb som ägnars sig åt det som du är intreserad av. Man får nog börhja i de små sammanhangen och skaffa sig kunskap.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...