Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Andyh

Princess 366

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar om det är ngn som har erfarenhet av Princess 366 Riviera. Jag är nyfiken på alla fakta kring denna modell, så alla tips tas tacksamt emot!!!

MVH//Andy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag söker också info kring Princess 366 Riviera  då jag går i köptankar

Priserna varierar väldigt mkt har sett från 525 tusen upp till ca 1milj

vilken motor ska helst ligga i båten för att fart /ekonomi ska bli ok ?

Hur går den i sjön har en fru som vägrar åka med ut om det slår för mkt, då vi bor vid Öresund och det är ganska krabb sjö hela tiden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Det skall absolut vara dieselmotor Volvo Penta KAD 42 eller ännu hellre KAD 43:or. Då får man hyffsad ekonomi framförallt vid lågfart. Undvik bensinare som pesten, de går inte att sälja och det är rätt obehagligt med 700 liter lättantändlig bensin i båten.

Det är en stor och tung båt så den går mjukt i de allra flesta sjöar. Skrovet är omvittnat bra och behöver väldigt lite trimning med trimplanen.

Jag tycker själv att den är mycket snyggare än Windy 37:an som är det enda konkurrenskraftiga alternativet. V42:orna är lite för stora och dyra för min smak.

Jag har haft min i 6 år nu och är väldigt nöjd. Dispositionen är perfekt, detaljkvaliteten är fantastisk och vårdar man den bra ger den många år med mycket nöje.

Attachar brochyren och hör av dig med mer frågor om du vill veta mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej funderar på att köpa en. Har några bra saker att tänka på? Possitiva erf och mindre bra erfarenheter?

Mvh Tomi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På positiva sidan är att det finns två separata kabiner och en sittgrupp och kök i mitten. Enormt förvaringsutrymme under passagerarplatsen för utombordare, grillar mm  Skrovet går mjukt och fint i sjön utan trimning eller justeringar nästan oberoende var passagerarna befinner sig i båten. DC utan tak och luckor ger fantastiskt känsla när solen skiner (som den oftast gör när man är ute och åker). Lätt att manövrera och ligger still även vid viss sidvind. Kvaliteten är mycket hög, om än inte helt i topp som Nord West och andra sjukt välbyggda båtar. Rimligt gott om utrymme i motorrum och välbeprövad KAD 42 eller helst KAD43 som bestyckning.

Original instrumentpanel är kexig, vajerreglage bör helst vara bytta till EDC. Relingsräcket är lite rangligt. På en båt som har några år på nacken måste även regelbundna uppgraderingar ha skett av kylar, instrument mm

Sammantaget fantastisk båt som är bättre disponerad än Windy 37 och billigare än V42. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...