Sardaukar 12 Postad 9 Augusti , 2004 Varnar det för något?? Vad?? Tjutet kommer oregelbundet och försvinner efter ett tag. Trodde först det kom från stereohögtalarna, men hjälpte inte att koppla ur dem. Motorn är en Suzuki 85hk -82 med powertrim och sep. olja, men jag har ingen manual. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst tjutet Postad 9 Augusti , 2004 j adu...om jag minns rätt så är det lite olja i tanken...eller lågt tryck...eller hardu legat på toppfart för länge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Augusti , 2004 Olja är det gott om, men vad menar du med lågt tryck? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Oilman Postad 10 Augusti , 2004 Jag menar om det kommer fram olja till pumpen ordentligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 10 Augusti , 2004 Kan det inte vara att motorn går varm också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas Postad 10 Augusti , 2004 Den varnar fär låg nivå på oljan. Det kan vara oljemätaren som är kass eller liknande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 10 Augusti , 2004 ok tack för det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias Postad 22 Augusti , 2004 Hejsan kolla även om den får rätt kylning, kollat impellern??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 Augusti , 2004 Det sprutar ut vatten så impellern kan det inte vara... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst asok Postad 23 Augusti , 2004 Ihållande tjut = överhettning Tjut med 1/2 sekunds intervall = lågt oljetryck tjut med flera sekunder intervall (kommer inte ihåg hur många) = låg oljenivå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 23 Augusti , 2004 Alltså verkar det vara överhettning. Då får jag väl helt enkelt hålla igen på gasen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst haveri... Postad 23 Augusti , 2004 ger dig en chans på 100 att den inte skär inom kort..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst asok Postad 24 Augusti , 2004 Byt impeller, det kan vara så att den fungerar lite halvt. Speciellt om den börjar tjuta på höga varv. Om du ändå håller på är det lika bra att byta hela vattenpumpen och termostaterna om du har såna. Det löser säkert problemen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 24 Augusti , 2004 Tackar för tipsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser