rotorp 0 Postad 8 November , 2009 Jahapp. Nu är ju säsongen slut för 2009 och båten skall läggas i vinteride. I år så har vi fått löv på båten för första gången. Ingen större affär trodde jag men det är lögn i helvete att få bort denna bruna fläck där lövet legat. Har provat Watskis pasta, det starkaste de hade samt även ett flytande bottenlinjepreparat men fan att det blir rent. En liiten brun fläck kvar. Dessa 2 medel skall vara sk blekmedel och enl förpackningen bör det vara 10 grader eller varmare för att d ska funka bra. Har ni några bra tips alt kan man ta detta i vår sedan när det är torrare och varmare ute? Är det någon risk att dessa fläckar blir permanenta i plasten? Jag tänkte ta dom jäkarna med en riktig cleaner i vår och arbeta bort dom på traditionellt vis. Jag tror ju det är för kallt nu för dessa applicera/spola bort blekmedel. Har nu lärt mig läxan den tråkiga vägen. Nästa år ska båten rullas i gladpack....hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 8 November , 2009 Testa Biltemas Black Streak Remover. Ett medel som jag tycker funkar bra till mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltvik 0 Postad 8 November , 2009 Jag har använt en spray som är till för att rengöra trädgårdsmöbler av plast.Fungerade mycket bra att ta bort mossa med,så det kanske funkar på löv också? Mvh Saltvik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 November , 2009 Köp en fälgrengöring på macken och prova med det, annars tror jag bara du kan ta det mekaniskt till våren, rubbing, polering och vaxning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 8 November , 2009 Poijken hade samma problem, eftersom han inte lyssnade på mig när jag sa till honom att lägga presenningen över :-) Han jobbade igår en hel del med detta. Han använde en grön burk som heter Universalstein och man kan köpa det på mässor eller på internet (sök efter Universalstein). Fast på nätet är det rätt dyr, ca 200 SEK. På mässor brukar det vara billigare. Vi köpte på båtmässan till halva priset. sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 8 November , 2009 Jag fick en del lövfläckar på min styrpulpetare, tvättade av det så gott jag kunde innan pressening åkte på och tänkte ta tag i problemet på våren istället. Då hade fläckarna försvunnit. Om jag kom ihåg rätt så använde jag JIF försiktigt bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 8 November , 2009 Jo så är det. Dom försvinner faktiskt av sig själva med tiden så bli inte så hysterisk. Vi har alltid en massa löv på båten på höstarna då vi ligger bredvid träd. Man skurar så gott det går med levangen och sedan tar moder natur hand om resten på något sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser