snoofy 0 Postad 7 November , 2009 hej Undara bara om någon vet var man kan hitta en låsbar mutter (nycklad - som man har för bil fälgar etc). Vill veta att min Ballistic propeller sitter på hela säsongen nästa sommar Tack på förhand fär eventualöle tips! mvh//ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magne 1 Postad 8 November , 2009 Hej, var i landet finns du? / M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 8 November , 2009 Hej kolla med däckfirmorna det finns flera olika pinnbultsstorlekar kanske en till fälgar kan passa. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 November , 2009 Skruva av den och ta hem den, låsbara bultar fördröjer bara tjuven, han tar det han vill ha ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snoofy 0 Postad 8 November , 2009 Westfjord, inga problem den ligger nu i dushen (i sommarstugan) ... Men det är sommartid i båthamnar och dyl jag tänker på ... vet att risken är liten men jag spenderar hellre 2-500 på att se till att de inte tar loss den än att stå där och inte kunna åka hem en dag / kväll Magne, västkusten a 'la Göteborg .... Ser en del nämna McGard prop lås (http://www.thefind.com/sports/info-propeller-lock - finns också hos drevman för 600kr) någon som hatr någon erfarenhet av detta ? mvh//ulf Senast ändrad av snoofy | 08 november 2009 | 20:50 Senast ändrad av snoofy | 08 november 2009 | 20:51 Senast ändrad av snoofy | 08 november 2009 | 20:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 8 November , 2009 Håll motorn nedtiltad och se till så att tilten inte går att köra när du lämnar båten. Inget optimalt stöldskydd men det försvårar för de klåfingriga. Annars får du måla din rostfria propeller så att den ser ut som en billig aluminium propeller Senast ändrad av Flipp760 | 08 november 2009 | 21:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 November , 2009 Proppellertrim i stockholm har sådana. Dom till bilar passar inte. aldeles för små samt att gängan är nån form av fingänga på proppelleraxeln /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 November , 2009 Jag trodde i min okunskap att det handlade om vinteruppläggningen, men inte brukar väl propellrar stjälas på sommaren då dom är under vatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 November , 2009 Jodå det händer tyvär. folk kör på grund och behöver en propp. Dom flästa köper en ny men det finns klåfingriga som inte kan skilja på mitt o ditt och dom drar sig inte för att sno en. antigen hissar dom bara upp motorn och skruvar av proppen eller så simmar dom till båten och skruvar av den i vattnet. Jag har själv blivit av med ett par proppellrar på det sättet. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 November , 2009 Fy fan..går det inte att elektrifiera proppen så svinen åker på en satans kyss Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 November , 2009 Vore bra men jag tror det är olagligt i sverige. När jag gick i skolan gick jag en linje som då hette el tele. Jag byggde då in en jätte kondensator i min attageväska med pluss koplat till ena kodlåset och minus till det andra. om nån försökte öppna väskan fick dom ca 340volt i sig. Min lärare gillade inte detta och förbjöd mig att ha det så. Han dock testa den på ett par i den äldre årskursen innan /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 November , 2009 kanske kunde koppla så att så fort nån rör proppen så startar motorn automatiskt med växeln i /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 9 November , 2009 Problem med de flesta tjuvfällor är tyvärr tt man själv hamnar där. Låsbar mutter under vatten låter som n bra lösning. OT: Min far jobbade på 70 talet på Kemisektionen på KTH. De hade jämnt problem med laboratoriespriten som försvann, fin och ren 96% alkohol. Det hälpte inte att skriva gift på flaskorna, eller att låsa skåpen, flaskorna försvann ändå. Till slut så tröttnade någon och hällde i håravfallsmedel. Måndag däreften kom städerskan flintis !! Tyvärr så kom det hela fram och den skyldige hamnade i rätten. Senast ändrad av jan_af_lisoe | 09 november 2009 | 08:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser