leffe2 0 Postad 7 November , 2009 Hej allihopa, jag undrar om någon av Er har monterat ekolodsgivare tidigare? jag har inte det och undrar lite vad jag bör tänka på vid montering (var borra hål,täta med etc.) jag har en Alfa 24ps med aluminiumskrov. mvh/Leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomtomdj 0 Postad 8 November , 2009 Inget vidare med svar på denna tråd, skulle oxå vilja ha lite tips då jag skall borra och montera en givare bak på båten. Ett garmin ekolod på en Ryds 620 DC. Är lite amatör och det känns grymt läskigt att köra borrmaskinen i båten... så jag skulle oxå vilja ha tips enligt ovan... tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 November , 2009 Det står ju utförligt i manualen till ekolodet, borra på ett ställe i skrovet där det inte uppstår virvlar från annan utrustning, täta med t.ex. sikaflex 291 och dra fast, svårare än så är det inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser