tibbas 0 Postad 6 November , 2009 Hej, Jag har ganska hastigt köpt mig en ny båt en sundcancer 240 årsmodell 2006. Jag har ett par frågor som ni kanske kan hjälpa mig med: 1. Vart sitter färskvatten tanken? 2. Duschvattnet/diskvattnet hamnar det i någon tank jag måste tömma manuellt eller via någon slamsugning. I Manualen står det någon om Grey water. 3 Toaletten är en Sealand som är kopplad med två slangar. Längt bak på båten har jag ett lock som det står Wastewater på. Är det här man tömmer toaletten. Är det eventuellt även här som duch/kranvattnet hamnar? Jag har läst att det fiins system som gör att man kan tömma toan själv genom en macelator. Gör detta installera på min båt samt vad är kostnaden? Stort tack på förhand för svaren! mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Geranimo 0 Postad 7 November , 2009 Grattis till ditt nya inköp. Jag har en Sundancer 240 årsmodell 2004 och svarar hur det är på den. 1. Min sitter i motorrummet vid skottet föröver. Paralellt med skottet. 2. Duschvattnet pumpas ut direkt och diskvatten rinner direkt ut i vattnet. Gray water handlar om att den har en septitank, dvs vätskor och dyligt hamnar i en behållare från toan. 3. Wastewater anslutningen kan du suga ut vad du har i toan/septitanken. Vet inga kostnader på macorator. Hoppas detta hjälpte dig lite. /Jari Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tibbas 0 Postad 8 November , 2009 Tack Jari, Tittar jag i motorrummet så kan jag bara se bränstetanken sedan är det en skiljevägg ovanför den in mot midkabinen, Då sitter vattentanken bakom den väggen? Elle rkan du se din när du tittar i motorrummet? Hur gör du när du tömmer waste water? Har du någon pump med en slang som man tar ner i wastewater locket? mvh Fredrik Senast ändrad av tibbas | 08 november 2009 | 12:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Geranimo 0 Postad 8 November , 2009 Min sitter ovanpå bränsletanken. Framför väggen mot midkabin. Inne i motorrummet. Står det inte i instruktionsboken? /Jari Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser