Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
hosianna

Hur står ni ut med hösten?

Rekommendera Poster

Huh!  Tur att du inte bor i Norge, då hade de låst in dig på hispan Glad

Själv njuter jag av båten där hon ligger i vattnet.  I och för sig så är hon täckt, så det blir inga turer, men det går ju att vara där ändå.  Ikväll t.ex. då ska vi ha en vinkväll ombord i en varm båt, själv tänker jag sova kvar när flaskorna är tomma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tillbringar den i båt/fiskegaraget jobbar med utrustning, om jag inte shoppar inför nästa säsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oskyldig Hösten är en lång väntan på att vintersäsongen skall börja.

Cool Då är skärgården som vackrast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi skriver ett klagande till FN och säger att vi svenskar bör få ta en bit mark i Dubi nu när det är kris där... och att Staten eller någon myndighet... alt startar en ny myndighet (kan heta Höst myndigheten ) som står för allt... och när man känner att det är nog i sverige så ringer man och de skickar ner en... Samt att arbetsgivaren är tvungen att ge en jobb där nere så man har inkomst...

Funkar det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan verkligen hålla med att det finns många fina intryck i naturen på hösten

post-10012694-1394236170,3978_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

glömde ju få med att när det är riktigt ruskigt ute så drar jag mig till min tropiska hörna inne

post-10012694-1394236170,4597_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men hörru! Nu börjar ju nedräkningen. I dag är det endast 24 dagar tills det börjar ljusna igen!

Vi har för att glädja oss och båten nu under den mörkaste tiden satt upp ljusgirlanger längs hela båten under kapellet. Blev mycket finare än vad det ser ut på bilden. Har hängt upp några julgranskulor i täckställningen. Får se om det blir mer julpynt till henne när vi närmar oss julen på riktigt

post-2001-1394236170,5234_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo men visst, kan hösten vara fin, men hittintills har det mest blåst varje dag.

På vintern brukar vädret var mer stabilt, (efter valet blir det bättre).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

självklart från västkustens pärla njut av sommarbild i yttre skärgården, detta går bra att tänka på under den gråa säsongen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vintern suger. Jag skulle lätt kunna njuta av resten av mitt liv utan att någonsin se snö igen och mörkret är trist. Det enda som lyser upp lite är December och alla ljusen vi har tänt i vårt hus nu.

Vi får hösten att gå genom att fortbilda oss. I år har det blivit båtmekanikerintyg vilket var väldigt intressant och kan rekommenderas. Det var en stor mängd myter som avlivades om båtmotorer (trots att jag själv tvivlat på alla tyckare så funderar man ju ändå). På andra sidan nyåret blir det kanalintyg och om maken får som han vill så skall vi också påbörja dykarcertifikat. Att gå på kurs med andra intresserade av båt och hav ger verkligen jättemycket!!! Problemet är väl snarast att de tomma sidorna i den blå boken börjar ta slut... och något höghastighetsintyg tänker jag då inte ta...

Sen har vi ju båtmässorna!!! I januari drar vi till London Boat Show (spännande) och i februari kommer båtmässan på svenska mässan.

Så får vi vintern att gå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...