Gäst Mårten Lönn Postad 9 Augusti , 2004 Hej! Min Evinrude på 60hk från 1984 krånglar. Problemet är att den går kanon på höga varv med dör på låga. Vi har bytt tändstift gjort rent både högvarvs och lågvarsmunstycken men problemet kvarstår ändå.. Någon som har något tips? Tacksam för svar //Mårten Lönn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Augusti , 2004 Rensat förgasarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mårten Lönn Postad 9 Augusti , 2004 ja det var det jag menade med att jag gjort rent högvarvs och lågvarvsmunstycken... //Mårten Lönn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mårten Lönn Postad 10 Augusti , 2004 Pratade med en kille på den lokala verkstan i dag. Och han påstog att den kan ha skärt sig... vad kan man göra åt det om det är fallet..? //Mårten Lönn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Najse 1 Postad 11 Augusti , 2004 Sätt på plåster om den skärt sig ha ha.Han menar nog att den har nypit,om den gått varm alt körd utan rätt oljeblandning.I så fall har det blivit repor i cylinderloppen och kolven.Då blir det taskig kompression.Då går dom bara på högre varv sedan.Lyft av toppen ock kika in i loppet så syns detta,alt ta kompprov.För övrigt kolla på bränslesidan ex bränslepumpen ,bränslefiltert mm.Går den på lägre varv om du tjokar motorn?I så fall är det ju bränslsidan lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sökte länge Postad 11 Augusti , 2004 Kolla statorn. (tändplattan) Du har två lindningar där en för låga varv och en för höga. min motot har lågvarvs lindningen gått på och går ej att starta någe mer, men innan des gick den rent av kass på låga varv och toppen på höga varv!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser