Westfjord26 9 Postad 6 November , 2009 Har en del fix att göra i vinter då jag behöver täta efter mig, sikaflex 291 brukar jag alltid använda, men den funkar ju bara ner till plus 10 grader, några tips? annan fog/tätmassa som kan ersätta? hela byggindustrin kan ju inte stanna upp på vinterhalvåret... Edit stavfel, (det ni Arvo och styrbjrn) Senast ändrad av Westfjord26 | 06 november 2009 | 16:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 6 November , 2009 Hej. Sika 291 mfl har inget som helst problem med att fungera om temperaturen är lägre än vad som framgår på förpackningen. Detta gäller alla 1-komp massor som inte innehåller vatten. Den temperaturen som står angiven på tuben har att göra med att den härdningstid som står angiven ska igga i närheten. Byggindustrin stannar inte på vintern. Ett tips är att värma patronen till ca 20grader före. Det underlättar att få ut materialet när lufttempen är låg. En annan massa som inte är en PU massa som kritar= håller längre är Casco S-40 finns även som Marin&teknink men är samma massa. Finns i massor av olika kulörer och kostar mindre. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 November , 2009 Tackar för svaret, jag hade hoppats att ett proffs i ämnet skulle svara och så blev det? Vi kan prata vidare om detta i hallen nån dag.. Wessan Näst näst näst söderut.... Senast ändrad av Westfjord26 | 06 november 2009 | 18:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser