Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
seglaren1

sepp sökes våren/sommaren 2010

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har seglat i nästan hela mitt liv. Allt ifrån optimist till skuta. Under våren sommaren 2010 har jag tänkt Mönstra på något skepp under några dagar/veckor. Antingen på någon kappsegling eller långsegling. Jag är öppen för både svenska och utländska båtar/vatten. Är det någon som har några tipps på hur och var jag skall söka mig?

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök till sjöpolisen eller KB dom behöver folk nu till nästa sommar att ta blåskontroller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hör av dig till constantia.se

Har du ngn behörighet så finns det många tillfällen hos dem. Seglade där själv och de brukar göra minst en långresa varje sommar.

annars kila ner till beckholmen i sthlm på våren o prata lite med gubbarna som har skutor där. de brukar uppskatta lite hjälp med segling och arbete. vissa är med i TSR, kan ju vara kul.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, vilket sammanträffande. Jag tänkte också på Constantia först då jag seglade i nästan 10 år på henne och funderar lite på come back.

Sen slog det mig att det finns många andra fartyg som kanske behöver besättning och att det dessutom inte är säkert att en Stockholmsbaserad skuta passar bäst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Hur gammal är du?

Beroende på ditt svar kan du segla som elev eller ledare på skeppholmsgardens skepp: http://www.skeppsholmsgarden.se/default.asp?sID=1531&mID=5&pType=0

Det finns även massa skepp som man kan segla, Gunilla, Ostindiefararen, Tre Kronor massa fler.

Sedan kan du även jobba på en lyxyacht i medelhavet. Då ska du åka redan i början av april för att kunna få jobb lättare.

Man kan även båtluffa. Min kompis köpte en enkelbiljett till panama och segla till fuiji som alltiallo och betalade endast hans egna kostnader. Beroende vilken månad du vill åka så är det olika platser i världen du ska försöka mönstra på pga orkansäsonger mm. Kontakta www.osk.org om du är intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla tipsen! jag skall titta igenom alla länkar och tips som jag har fått från er alla.

Nu är jag 19år och för något år sedan seglade jag TSR med Deodar som ligger på Beckholmen i Stockholm. Det var en fantastisk upplevelse så det gör jag gärna om.Tungan

Senast ändrad av seglaren1 | 16 november 2009 | 22:09

Senast ändrad av seglaren1 | 16 november 2009 | 22:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du är 19 har du massa möjligheter. Det blir svårare när man har fyller 20. Nån magisk gräns går där...

Deodar är ett väldigt vackert skepp. Tror dock den brann i den för nåt år sen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...