Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Kisen

Svarta Lister

Rekommendera Poster

Har en gammal Oxelö 27 där listerna runt rutorna färgar av sig. Finns det något att ha på dessa så dom inte färgar av sig. Har fått lite tips men inget verkar fungera. Det ända som händer är att det vita i mitten blir svart.

Om det är någon som har något hett tips så är jag tacksam.

/ Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, prova med silikon avsedd för dörrlister på bilar. Finns både som spray och stift.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har testa med vanlig silicon spray men det gick ingen vidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Micke.

Mitt förslag är att ta bort problemet listerna. Skär listen vinkelrätt så att den delen som är ytterdel avlägsnas. Lägg en toppförseglig med fogmassa typ Sika 295UW Casco S-40 eller Simson MSR. Be en kille som kan foga eller glasmästare om hjälp om du känner dig osäker. Detta kommer att göra att rutorna blir helt täta och problemet med klibb försvinner. Välj en svart massa då risk för missfärgning av kvarsittande list inte kan uteslutas.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå Micke.

Jag har haft samma problem med mina gummilister. Det är lögn i fan att hålla båten ren när det färgar av sig hela tiden. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att byta lister. Du kan väl säga till om du hittar något mirakelmedel. Jag byter väl först till våren.

/Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...