Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
Danjel

Grilltips

Rekommendera Poster

Hej

Tänkte bara tipsa lite om denna grill, Weber Go anywhere, perfekt båtgrill.

Dessutom säljer Fortum ut denna för 499:- inklusive frakt fram till den 15:e November

Beställde precis en själv, de brukar vara betydligt dyrare.
http://www.crossroads.se/fortum/

MVH

/Danjel

post-8632-1394236148,4943_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft den 1 sommar å den funkar jättebra. Vid transport så viker man över benen över locket så det låses, smart!

Svalnar gör den relativt fort, stänger man alla ventiler så är den kall efter typ 2h.

Jag köpte min för typ strax under 900 tror jag så det var ett bra pris.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ett bra tips, dom har ju en hel del grejer till bra priser !  ser att dom även säljer en gasolgrill billigt. Weber Q-100 är en riktigt bra portabel gasolgrill och säljs för 1595.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Danjel!

Riktigt bra tips. Har varit sugen på att köpa en exakt sådan grill länge. Billigaste jag har sett är Clas O med 650kr men de flesta säljer för 699kr.

Sedan finns även Julas grill med samma tänk för 200 och biltemas för 250kr men de är absolut inte lika bra.

Är webers grill tillräcklig tät för att kunna förvaras med aska/kol när man seglar?

 

Mvh Jonatan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ägare till en ovan nämnd grill och har ett par gånger tagit ombord den utan att tömma den, dock måste man naturligtvis tillse att framförallt det nedre spjället är stängt. Är väldigt nöjd med denna modell, som jag dock betalade strax under 900 kr förGråter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då kontrar jag me d en från Kvalitema som funkar bar och ser ut som den är tagen från en inredningstidning = skitsnygg. Ryktet säger att denna ska vara kanon. Stjälv har jag en av Kvalitemas äldre modeller.

 

Länk til skönheten www.biltema.se

 

post-10012411-1394236148,6441_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller absolut inte med styrbjrn vad det gäller denna Biltemaprodukt, en god vän har en sådan sedan ett par år och den fungerar  som skit och håller på att falla samman gör den också, rena skiten som det mesta på detta gubbdagis, monterade mantåg på båten i våras och använde då skruv från biltema som skulle vara rostfria, i hel...e heller, dom enda skruvarna på båten som rostar.



Senast ändrad av Westfjord26 | 06 november 2009 | 16:41

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skaffade en Son of Hibachi - tändes vertikalt utan tändvätska med braständbitar som är enkla att ha med. Mkt rejält gods, mkt kompakt hopfälld. Skramlar ej heller hopfälld när det går undan med båten.

Du hittar den t ex här http://www.roligaprylar.se/Son-of-Hibachi-Grilletto-BBQ.html

Enda nackdelen jag kan komma på är väl priset då jmf med t ex Biltema.

Å andra sidan är godset typ 5 ggr tjockare och riktiga gjutjärnsgaller ingår....attans blev hungrig nu...Tungan

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte temas grill förra året, den skramlar, knäppet till luckan glappar så luckan stänger inte helt vilket innebär att gallren åker ut. Ventilerna är inte täta. Skruvarna lossnar...

Skall man köpa den grillen får man även köpa till lite fjäderbrickor för M4 samt en tång att bocka till knäppet med, då fungerar den säkert. Det finns en anledning till att Webers grillar kostar tre gånger så mycket som biltemas; De har satt kvaliteten redan från början.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skitsnack! Biltema tar sina grillar från samma leverantör. bara namnet på grillen som skiljer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Underbar ironi =)

Biltemas och Webers grillar är samma? Vad kommer näst? Biltemas fällkniv kommer från Leatherman? =)

 



Senast ändrad av Gaidin | 06 november 2009 | 11:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

att biltema har samma kvalite som en weber kan du ju bara drömma om. lyft på en biltema grill och en weber så känner du stor viktskillnad. grövre plåt i weber, plus bättre behandlad. man får vad man betala för

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha nej finns inte nån som äns är lik den. billig tunn skit plåt som rostar och lossnar skruva är biltema i ett nötskal

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta är felaktigt. Biltemas grill håller mycket hög kvalite och ligger inte alls efter Weber. Men ni som vill betala mer för samma proukt. gör det, men jag köper helre en flaska Capten Morgan för pengarna.Glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju löjligt. Som jag skrev så snålar ju biltema t o m in på fjäderbrickor så att skuvarna lossnar. Att du ens tror själv att det är samma kvalitet visar att du inte har jämfört.

Den tunna plåten i den Wannabe-rosettventil som sitter på Temas grill går aldrig att få tät med den konstruktionen. Det är helt enkelt en billig grill och jag har inte heller haft några högre förväntningar på den men att jämföra den med en portabel webergrill är som att jämföra verktyg för barn i plast med riktiga verktyg. Det finns däremot grillar tillverkade i samma kvalitet som Weber men dessa kostar ca 90% av Weber också. Ta en titt på t ex Blue Mountain, fina grejor, bra kvalitet men lite dyrare.

Din trovärdighet som tema-förespråkare dog just. Visst har vissa grejor på Biltema bra kvalitet men deras grill är ett undantag. Att du sedan säger att det är samma tillverkare som Weber visar att du är en lögnare, du vet inte vad du snackar om. Som du skrev i ett tidigare inlägg att du bara yttrar dig om du är 100% säker, borde du hålla dig till det i stället för att komma med rena fantasier.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grabben, ge dig. Du är bara en mytoman som skriker efter uppmärksamhet likt en tonårstjej. Vi får väl hoppas att folk inte läser det du skriver med allt för stort allvar då du ju inte har en aning om vad du pratar om och fantiserar för fullt. Tur att folk har ett kritiskt öga och inte sväljer allt de läser.

Trevlig helg allihop! I kväll blir det ostfondue med en skvätt rött, vi hörs på måndag.

Puss å kram alla grillare!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte mycket från Biltema att hänga i granen. Tacka vet jag Cobb och Magma. Blir stekt Entrecotè och vin idag. Trevlig helg allihopa =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har exakt denna Weber-grill sedan 2 år tillbaka, en perfekt grill att ta med i båten, tar inte för stor plats, svalnar rätt fort och det passar bra att få med brikett-påsen i grillen så spar men plats :-)

Kan varmt rekommendera denna grill !  (Så långt från en Biltema-grill du kan komma!)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med Crona!

Köp en Magma, du lär inte behöva kopa någon mer grill om du är rädd om den och den är underbar att laga mat med. Vår har vi fast monterad på akterdäck och en separat 2 kg gasolflaska till - super!

Eftersom det är en gasolinstallation så säger inte hamnkaptenerna någonting om att du grillar i hamn heller, även om du som vi la till vid bryggan där det var förbjudet att grilla på själva bryggan. Vid ett tillfälle i somras var det en båtgäst som klagade hos hamnkapten att vi grillade trots grillförbud - men när han såg vad vi hade för grill så tyckte han att det såg toppen ut och rekommenderade gnällspiken att köpa en likadan ifall det inte dög att gå iväg till den iordningsställda grillplatsen längre bort Cool.

En fördel till gentemot Webern (har Weber hemma och älskar dom för övrigt) är att jag sällan har grillat så rök och osfritt i hamnmiljö som med Magman!

Lycka till, vad du än fastnar för - båt=grill!!

 

TMC

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, jag slog till direkt köptorsk som man är! Billigt med 500kr för en grill. Ser nu fram mot nästa sommars grill vid sjön!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Har just beställt en där, då min 3 år gamla grill från Biltema som är kanon att grilla med, har börjat ge upp (några skruvar börjar ju lossna och ventilerna går ej att justera längre......)

Har letat efter just en sådan grill, men har tyckt att 7-800:- är lite väl saftigt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar oxå för tipset. Klart och betalt

Vår biltema look-alike har hängt med sen 2002 och still going strong, men jag har allt sneglat på båtgrannarna med weber diton. Dessutom räknar jag med att inte bränna lika mycket trall eller bryggplankor i fortsättningen. Ställde man den gamla grillen på trä fick man passa med vattnet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en Primus Grill i våras på Fogas, då den är lite mindre och smidigare än de övriga gasol grillarna.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har samma grill och är jättenöjd (däremot inte med Webers grillkol, alldeles för svårt att tända, tycker jag. Ica briketter är bra, håller inte så länge, men lätt antänd).

Ang biltema och kvalitet, jag köper en del där med, linor, fendrar mm. Idag köpte jag en gtenuttag till en cigarettuttag. Det fungerade inte alls i en Volvo, den hoppade ur hela tiden. Tack o lov testade jag detta på deras parkering, så jag kunde lämna tillbacka den innan jag kastade kvittot :-)

 

Sven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Denna tråd börjar bli lång nu....kika på mitt inlägg högre upp betr Son of Hibachi....om vi snackar kvalitet skulle jag vilja säga att denna grill ligger ett par klasser över Weber.

Dessutom mkt smartare konstruerad och kompaktare hopfälld.

 

//Weber överskattad?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite kul när man i dag talar om Hibachi och kvalitet i samma mening. Hade en Hibachi på 70 talet. Då såldes dom bara på marknader och bensinstationer och var mer eller mindre två-tregångsgrillar. Men dom har kanske lyft sig i håret sedan dess Obestämd.

Köpte på båtmässan för tre år sedan en rostfri vertikalgrill. Bortsett joxet med att rengöra och packa den efter varje grillning, så fungerar den utmärkt om man verkligen fyller magasinet fullt med kol. Minns inte fabrikat, men kostade ca 1000:- på mässan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...