Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
evaisa

Hjälp behövs i England!

Rekommendera Poster

Hej alla,

Jag bor i England med min man, och han letar just nu jobb, det är lite svårt att hitta båtbyggar jobb här just nu. Vet nån om situationen är bättre i Sverige? Jag har nämligen hört några rykten om att den är det. Sen vet jag ju inte ens hur man skulle börja att leta efter jobb, så om någon kan hjälpa mig med det också så skulle det bara vara perfekt!

Tack =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja, du verkar ju ha hittat internet så då funkar ju

www.platsbanken.se

www.monster.se

www.nyteknik.se

osv....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här har de stora varven tex Najad sagt upp folk men jag tror att de tagit tillbaka en del av varslen.

På Rosättra som jag har bäst kontak med är orderböckerna fulla och ingen har behövt gå. Däremot har en av deras killar stuckit ut på långsegling och jag vet inte om de har ersatt honom ännu. Rosättra är intresserade av båtbyggare med erfarenhet av att bygga kvalitetsbåtar med mycket fin inredning så där Behöver man vara duktig på snickerier förutom allt annat.

Det bästa han kan göra är väl att skriva ett CV, leta reda på all båtbyggarfirmor i Sverige och ringa  var och en och fråga. Personlig kontakt slår allt och om de säger att de inte har något i nuläget kan han väl be att få skicka CVt i alla fall.

Bilden är från en båt byggd på Rosättra

post-2001-1394236146,782_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rent generellt så har krisen drabbat UK hårdare än Sverige. Sverige har faktiskt klarat sig ganska bra trots allt och nu verkar det vända.

Hur det är med båtbranchen vågar jag dock inte sia eftersom den torde agera på en mycket global arena och det kanske inte finns så stora skillnader mellan varven.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...