frazon 0 Postad 29 Oktober , 2009 e denna körbar eller man ska avakta tills man fått en ny? e på en 15 hk honda så man kör ju inte så snabbt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 29 Oktober , 2009 Vad jag kan se är det bara lite sarjat i kanten på ett blad(?). Det är det ingen fara att köra med, men du behöver ju inte överdriva. Senast ändrad av Flipper_510_HT | 29 oktober 2009 | 19:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frazon 0 Postad 29 Oktober , 2009 ja det e ju ca 2 mm som e borta, men jag kände ingen skillnad när jag körde. men det kanske inte märks.. men då e det bara att köra på som vanligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 30 Oktober , 2009 Jag skulle kört så det ryker sålänge. Kanske fila bort vassa kanter, det kan göra stor skillnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gsm-peter 0 Postad 30 Oktober , 2009 Hej Jag skulle passa på att få den lagad över vintern hos typ Propellertrim. Anledningen är att en lagad propeller: - vibrerar mindre och har följdaktigen mindre last på lager etc. - Är oftast bättre än en ny då den är bättre balanserad. Kan då i bästa fall få marginellt lägre soppaförbrukning. Men om jag skall åka vidare med den skulle jag putsa till den och lägga på lite färg. Happy Halloween! Peter PS Det går att göra mindre ändringar på en propeller med plastic padding. Vi la lite cupp med PP på några bronspropellrar på 70 talet. Det håller inte för eveigt men kul ändå DS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Holliday 0 Postad 30 Oktober , 2009 Hej Tror nog inte det är så farligt att köra några kortare sträckor. Men du skall reparera skadan annars har du obalans i proppen som sliter på lagren. Själv lämnade jag in mina två proppar (duopropp) på rep hos en hemma. Den ena proppen såg inte så väldigt hel ut men han fick det till. Båda reparerade balans 1800:- vet inte om det är dyrt eller billigt men det är gott att ha ett par på reserven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 30 Oktober , 2009 Som sagt laga den i skick annors förstör du hela växelhuset på motorn.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 30 Oktober , 2009 Körbar? Mja, jag skulle kanske ta en kvällstur i strax över tomgång men inte så mycket mer. Lämna in den på någon propellerverkstad för att inte riskera skador på växelhuset p g a vibrationer. Är det så att propverkstan skrattar åt dig för att det för obetydlig skada att laga så får du skylla på övernitiska medlemmar på MG. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 30 Oktober , 2009 Övernitiska medlemmar påmg,ja de kan man säga inte är det stor skada inte o inte tror jag att det händer något med växelhuset heller har sett värre skador o det har inte heller orsakat någon skada på växelhuset när de har lämnat in sin prop för lagning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frazon 0 Postad 31 Oktober , 2009 tack för alla avar. jag har kört med den hela förmiddagen idag.. men beställt en ny som kommer nästa vecka o så ska jag skicka iväg denna på lagning.. i skåne e det ju fiske som gäller hela vintern så finns ingen tid att vänta.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frazon 0 Postad 31 Oktober , 2009 tack för alla avar. jag har kört med den hela förmiddagen idag.. men beställt en ny som kommer nästa vecka o så ska jag skicka iväg denna på lagning.. i skåne e det ju fiske som gäller hela vintern så finns ingen tid att vänta.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 1 November , 2009 det hade varit bra med en propulse proppe då hade du enkelt bytt det skadade bladet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frazon 0 Postad 1 November , 2009 ja om dem hade haft mina dimensioner. kollade det för ett år sedan när jag slacktade prop sisst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser