frejo 0 Postad 29 Oktober , 2009 Jag har idag några gamla fula gummimattor med nabbar på mina trappsteg till nedgångstrappan. Jag håller som bäst på att att slipa och lacka durkar och tänkte att det även är läge att göra något åt dessa. Några förslag jag själv har är att endast köpa nya halkmattor (var man nu hittar lämpliga sådana?) eller slipa ned trappstegen och lacka om dem med antihalkpulver i. Eller finns det bättre sätt? Någon som har några idéer kring hur man på snyggast och bäst sätt kan fixa detta? //frejo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 29 Oktober , 2009 Vet inte exakt hur dina trappsteg ser ut. Men det allra snyggaste och skönaste att gå på är om du kan/orkar lägga teak (inte laminat) på trappstegen, tycker jag iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 29 Oktober , 2009 Funkar på min trappa, och *sketa-billigt*. http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=85952 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Oktober , 2009 Slipa, lacka och halkanix. Snyggt och funktionellt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 29 Oktober , 2009 Hur ser det ut under gummimattorna? Är det trappsteg i trä som går att fixa till? I så fall kan du fräsa tre längsgående spår där du sedan limmar någon snygg gummilist, kolla hos kuntze.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Oktober , 2009 Akta dig din gamle terrorist Somena..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 29 Oktober , 2009 Eller hur Jag har sådana gummilister i nedgångstrappan, ska ta ett par bilder när jag är i båten nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 29 Oktober , 2009 Tack för tipsen. Trappstegen är i teak, så jag ska inte behöva limma på något nytt. Men de är idag lackade med tvåkomponent under mattorna. Jag vet att exempelvis Najad har en sådan lösning med rå teak med gummilister infrästa. Mycket snyggt men jag tror att det är överkurs för mig att fräsa på det sättet. Kanske satsar jag på Halkanix, men hur mycket behöver man? Har man Halkanix i första lagret, sista eller i alla? //frejo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Oktober , 2009 Det blandar du i sista lagret enl. rekomendation från tillverkaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 31 Oktober , 2009 Ett annat sätt är att fräsa eller varför inte köra med cirkelsågen, ett eller flera spår i den färdiglackade ytan och maskera sedan med ett par lager tejp på varandra på var sida om spåret. fyll sedan spåret med en fogmassa typ Casco Golvfog eller Sika 291 så får du en förhöjd nåt som utgör ett perfekt halkskydd och proffsen kommer att bli avundsjuka på resultatet. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 31 Oktober , 2009 Annars funkar även halskyddstejp, inte lika snyggt som frästa spår men enkelt och funktionellt. Även halkanix är bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 31 Oktober , 2009 Annars funkar även halskyddstejp, inte lika snyggt som frästa spår men enkelt och funktionellt. Även halkanix är bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser