crossi 0 Postad 29 Oktober , 2009 hej!, jag undrar hur de lättaste sättet att koppla på ett 12 volt uttag är! har en vanlig styrpulpet 5m med ett 12 voltsbatteri, kom med bra förslag!//alex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 29 Oktober , 2009 Det absolut enklaste måste vara en sån här: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1191&iItemId=76519 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 29 Oktober , 2009 Här har du en smidig lösning. En batteribox från Seasea med två cigguttag i locket och två skruvar med vingmuttrar om du vill koppla på något som drar mycket ström. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 29 Oktober , 2009 Personligen så tycker jag att cigarettändaruttag är helt värdelösa i styrpulpetbåtar som rör sig fort i orolig sjö - kontakten helt enkelt hoppar ur. Duger bra i naturhamnen att pumpa gummimadrassen med eller ladda mobiltelefonen, men hör inte hemma ute på sjön t.ex till ekolodet eller GPS navigator. Jag använder den sk däckskontakten som skruvas fast. Kostar under 100-lappen och finns såväl hos SeaSea, Erlandsson och Watski (Kanske även Biltema ?) och är kompatibla med varandra. I min båt har jag två av varje, däckskontakter till ekolod och plotter, cigaretttändaruttag till sån utrustning som man använder även i bilen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gsm-peter 0 Postad 30 Oktober , 2009 Hej Jag har kört med cigarettutag till min PC till Flippern. Tycker att det är bra då det är standard på så många prylar. Har bla en förbruknigsavstängare som seriekopplas till PCn med yterligare cigarettutag. PCn har inget batteri kvar så den dör om den tappar strömmen delar av en sekund. Det har den faktiskt inte gjort på ca 50 timmar och 5 säsonger. Men jag skall ändå kolla på SeaSeas däckskontakt inför framtiden (man kan ju ha 2 utag). Jag har fö inte köpt de billigare utagen utan satsat på HElla MArin prylar.... /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 30 Oktober , 2009 Sutars har bra uttag för cigg-kontakt. Säljs hos den flesta båttillbehörsaffärerna Swedol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser