Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
bahacrusier

Hund med på båten?

Rekommendera Poster

massor av inlägg har raderats från tråden. varför? att några byrackor kan ställa till med ett sånt jädra livSkrikandes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Somena. Har inte du tappat tråden totalt och är ute efter bråk. Tråden handlar om hundar med ombord och vad har dina senaste inlägg ned det att göra?????????? SKÄRPNING OCH VÄX UPP!!!!!!Obestämd

Jag tycker det är jättetrevligt med hunden ombord om den har tassarna inslagna i skumplast och en hink för dräggel hängande under hakan. Då får dom följa medFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är så somena, anemos, xxx fungerar, skriver som sjutton och raderar sedan, som du ser i 99% av hans inslägg så står det längst ner när han senast editerade, vilket betydar att han hela tiden i efterhand ändrar sitt inlägg, därför måste han alltid citeras så läsare av trådarna förstår sammanhanget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Somena verkar vara borta ur leken. Gissar att nån moderator tagit bort alla hans inlägg i denna tråd i allafall. Somena, Anemos vad blir det här näst Plomeros kanske?Glad

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han va på Biltema i helgen. Träffade han där när jag spanade in Biltemas nya batteriladdare. Men han är alldeles säkert med i matchen snart igen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vår blandras vovve har varit med på båt i hela sitt snart 10-åriga liv.

När han var valp hade vi flytväst på honom, men inte längre. Dels blev det för varmt för honom och dels hade han svårt att röra sig ombord med västen på. Då vi seglar i öppet vatten (ingen skärgård) så kommer vi inte att kunna hitta honom ändå i vågorna om han ramlar över bord. Så för att inte göra hans pina för lång, har vi skippat flytvästen. Och är det lungt väder så ser vi honom ändå.

När vi ska göra långa överfarten (10-15 timmar) försöker vi att göra nattseglingar då det inte är normalt för honom att gå ut o kissa vid den tiden på dygnet. Naturligtvis får han en ordentligt rastningsrunda innan vi kastar loss.

Någon skrev i början av tråden om att fixa en trygg plats. Det är viktigt. I våra två tidigare båtar hade han ett ställe där han fick stöd oavsett bog. I den båten vi har nu saknas det vilket gör att han känner sig väldigt osäker och inte riktigt trivs. Värst är det på kryssen, men efter tre slag har han lärt sig att lyssna och titta på oss och flyttar sig bara någon säger Ska vi slå nu?

Vi har landgång som han går själv på, men vi hissar upp landgången i gummiband och han vågar inte trampa ner landgången själv så han blir alltid kvar ombord. Utom när vi ligger i gästhamn långsides. Då skuttar han fram och tillbaka alldeles på egen hand. Fast det är klart, ligger vi vid en flytbrygga så har han svårt att komma tillbaka ombord igen.

Så ta du med din hund på segelturen, du märker ganska snart om vovven trivs eller inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du verkar ju ha en alldeles ypperligt behändig jycke. Min Flat lever ett eget liv. Fram o tillbaka, fram o tillbaka. Upp, ner, upp, ner.. hoppa o skutta. Gärna bli kelig o busig på samma gång, när jag har fullt upp med annat. Lägger jag båten så han inte tar sig iland (med fören lååångt från brygga) så hoppar han helt sonika i vattnet o simmar iland för att komma till mig den vägen. Helt hopplös ju. Men så jäkla kul det är :) Tryggt för den jycken är när det är fullt ös och helst genomblöt hehe

EDIT: Vet inte hur jag lyckades glömma att skriva det, men Teddys favvosysselsättning under segling är att skota storseglet.... inte kul alls tycker jag Skrikandes 

Senast ändrad av KillerBoo | 05 november 2009 | 20:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här brukar vi bädda om kissen när vi seglar, han sover mest under gång.

post-2001-1394236148,6579_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dina inlägg tidigare i tråden har raderats. Däribland de som sea-ray syftade på

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suck... kl är inte 11 än, o du har redan hittat reservflaskan?

Om du själv raderat, varför se så frågande ut... En massa frågetecken i onödan tillför ju inte direkt nåt i tråden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, när nån hugger då raderas det friskt. Och editeras.. Med den typen av inlägg du (oftast) skriver får du faktiskt förvänta dig att folk reagerar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anemos: Om du så gärna vill editera så gör för all del det.

Men att skriva ett inlägg, för att sedan helt radera detsamma förstör otroligt mycket. Skriver du något så var man nog att stå för det. Vill du editera så gör det, funktionen är till för det, men det vore vänligt om du kunde förtydliga VAD du editerat, och gärna varför. Ångrar du inlägget? Skriv det i EDIT istf att ta bort hela skiten. Du tillför ingenting gm att hålla på som du gör och det blir allmänt irriterande, varpå du får en hel del insinuanta svar varpå du genast raderar upphovet till mothugget. Skärp dig lite, jag vägrar tro att du är så dum och nonchalant som du vill ge sken av.

Och nej, jag skriver inte det här inlägget för att jag är förbannad och vill skälla o gnälla eller nåt sånt. Det är endast lite tips o råd i fråga om vett o etikett, såväl på dert här forumet som i något annat. Eller f den delen i verkliga livet. För ditt beteende ÄR väldigt irriterande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och vad har det inlägget med tråden att göra?? Är du bara här för att provocera fram dumheter med ditt osakliga dravel??

Väx upp heller dra i dig hela backen och somna.

Hundar i båten (tråden) Tja det är väl trevligt om man inte har trä eller dynor i båten. Alt. Moonboots på jycken

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade träbåt en gång f länge sen. Dåvarande hunden hade varken skor el skumplast på sig. Jag lade ut trasmattor på däck när han skulle ut och gå därpå.

Dynor, mattor osv blir ju inte värre åtgångna i båten än i ett hus/lägenhet. Hundhår javisst, men det är man nog van om man har hund.

EDIT: F.ö så var väl inte anemos inlägg med ölen vare sig felaktigt (bärs ÄR en dryck för gudar) eller helt off-topic: Har du inte hört talas om fyllehundar? Även om dom inte har på en båt att göra hehe

Senast ändrad av KillerBoo | 06 november 2009 | 13:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom du verkar vara ett sk internettroll och dessutom inte kan läsa ((mina inlägg har varit om tråden, men det förstod inte du) så lägger jag ner dig i papperskorgen. Ingen ide att bemöta.

KillerBoo. Har fått 2 st dynor förstörda av hundklor så därför är min uppfattning om dessa i båten som den är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där var ett fint råd. Kalle har sin egen bunk i båten, går och sover på sina bestända tider, och sover som en stock hur än båten gungar och far. Ja, håravfall är ett litet problem, men sägs vara naturligt!

Senast ändrad av -somena- | 06 november 2009 | 17:03

post-10009962-1394236149,0932_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, men då antar jag att det inte var din egen hund..? Åtminstone som jag förstod det undrade TS om det är problemfritt att ta med sin egen vovve och förstör den inte textilierna hemma så lär båten gå säker också. Förutsatt (som vanligt när det gäller djur i allmänhet o hundar/katter i synnerhet) att den aktiveras som hemma, och inte lämnas vind för våg.

Själv använder jag några billiga madrassöverdrag i stretchfrotté över mina dynor när det är hund-tajm. Slipper en massa hår och ev sand osv är lätt att skaka av

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo han är lugn och fin utom vid några tillfällen den ena är när familjen badar från båten eller om vi sjösätter jollen, då blir han som tokig om inte han oxå får bada eller åka jolle.

Eller när vi håller på och lägger till då ska han vara med och helst först i land.

En av anledningarna till att i alla fall vår hund trivs ombord tror vi är att det är en liten yta och han har full koll på var alla är och det finns alltid någon som han kan ligga hos och bli kelad. Hemma blir det oftast, tyvärr, lite dåligt med kel då alla stressar mellan olika aktiviteter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Provade en sommar att ta med en Siberian Huskin ombord och det fungerade sådär. När vi kom till Färöarna och la till i gästhamnen så drog hunden. Har aldrig sett den sen dess men befolkningen har raporterat att dom sett varg i området

Så här såg den ut.

post-10012411-1394236149,1539_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och som vanligt raderat sitt påhopp.....Citera alltid denna man, annars kan inte en enda person fatta sammanhanget i trådar som han varit inne i....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...