Lunde 0 Postad 28 Oktober , 2009 Jag ska byta relingslist på min Örnvik 535 ht och märkte då att det fanns en uppsjö av varianter.. Har någon en rekommendation vilken list som är att föredra? Jag undrar även vad som är bäst att täta nitningen av skrovet med? Det kommer in lite fukt under skrovbeklädnaden, och jag har spårat det till kanten mellan skrov och hardtop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 28 Oktober , 2009 Tätar gör du bäst med Sikaflex 291, typ av list känns väl som att det lämpligaste är att införskaffa en som är så lik originalet som möjligt. Mät höjd och bredd både in och utvändigt. Alternativt ta med en bit av din gamla list till tillbehörshandlaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 21 Maj , 2012 Lånar tråden lite. Har ficar relingslist på min båt men ändbeslagen känns lite höga? Ska dom inte lika dikt imot relingen eller ska det vara ett mellanrum mellan reling och beslag. Med vänlig hälsning, Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser