nbottning 2 Postad 27 Oktober , 2009 Hej! Jag har precis påbörjat en renovering av en BOSJÖ 25. Kanske -somvanligt(?)- var utgångsobjektet nog så dåligt. Men det sitter en TAMD 41 B i den från 1991 med aquadrive, vilket gör att jag tycker det är värt mödan trots allt. Vilka är vi här på Maringuiden som har Bosjö? Kan ni något om Bosjö som kan vara bra/kul att veta? Vad pysslar Ni med på Era båtar? Skriv gärna i denna tråd! Jo! var finner man ett skrovnummer på dessa båtar? Senast ändrad av nbottning | 27 oktober 2009 | 21:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Oktober , 2009 Ingen Bosjö 25, men den ser trevlig ut på ditt avatar...kan du inte lägga upp några bilder på din sjöbod? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 27 Oktober , 2009 Det kommer förhoppningsvis bli en trevlig båt. Just nu saknar den i stort sett all inredning i sittbrunnen. Där ska nya durkar byggas bla. Skrovbeklädnad skall ny i hela båten, elsystem, mm. Utvändigt ska i alla fall överdelen målas innan sjösättning. En del nya rutor/lister. Skrovet har jag inte bestämt ännu om jag ska vara seriös eller om jag ska pensla/rolla/slätstryka. Ja listan kan göras lång :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 29 Oktober , 2009 Jag är lite sugen på detta: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 2 November , 2009 Jag fortsätter skriva i min Bosjö-tråd i hopp om att någon fler Bosjöägare hänger på. Om någon har en ritning/sprängskiss/broschyr på denna båt är jag väldigt intresserad av detta! ///Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 13 November , 2009 Ingen Bosjöägare i farten? Bifogar en bild på mitt urrivna elsystem och puffar min tråd lite... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 9 Juni , 2010 Bumpar min tråd. Kanske lyckas jag hitta av någon fler Bosjöägare :-) Lägger in en bild bara för att, ska sänka sittofterna i akterruffen och med det stickkojen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 20 Juni , 2010 Tänkte om men akterruffen. Gör ett helt nytt skott mellan sittbrunn och akterruff. Bäddar akterruffen på tvären (120*200) Spar mycket tid i denna omfattande renovering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 20 Juni , 2010 hej Den kan säkert bli jätte fin. sänder med några bilder från min Myra 23 a; Jag drog av galonen från de gamla panelerna slipade och lackade, och ett tips är att du säter en skiva Plywood över doghouset, kappelväv blir aldrig tät.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 20 Juni , 2010 Doghouse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 22 Juni , 2010 Här hittar du mina inrednings bilder http://myra2010.rodarummet.net/#21.0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 26 Juni , 2010 Kul med ett svar i min tråd, ska skyndsamt kolla in din båt! Så här tröstlöst ser det ut i min båt just nu :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser