Bella440R 0 Postad 27 Oktober , 2009 Varför har jag fått detta meddelande från MCA-group Bäste Båtentusiast!. Bäste båtentusiast! Hösten är här och båtarna tas upp för vinterförvaring. Men för oss på MCA fortsätter säsongen långt in på vintern med utbildningar för att öka kompetensen hos alla på sjön. Vi jobbar för en professionell och säker sjötrafik och erbjuder utbildningar och tjänster inom den marina sektorn. Våra jobb karaktäriseras av säkerhet, professionalism och yrkeskunnande och hos oss studerar & praktiserar den kunskapstörstige - den som siktar på att bli bäst. Vi tror att du är en av dem. Därför erbjuder vi dig: Förarintyg Kustskeppare Fartygsbefälsexamen klass 8 Handhavande av snabba fartyg Vi genomför alla våra utbildningar vid MCA:s utbildningscenter i Viggbyholm eller enligt ditt önskemål. Är du intresserad av något av detta så kontakta oss på www.mcagroup.se eller 076-391 09 39. Tack så mycket för din tid och ha en fortsatt bra dag! Med vänliga hälsningar /MCA Group, www.mcagroup.se Har företaget köpt reklamplats av maringuiden? Det framgår inte riktigt. Trodde inte det var så här man skickade reklam från Maringuiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-somena- 0 Postad 27 Oktober , 2009 För att du har lämnat din E-post adress någonstans ! Eller kanske dessa maskiner som kammar E-post adresser till reknamändamål ! Och tyvärr ochså för annat spam ! Och sedan den som har rapporterat trådskrivaren !!!! Varför, av villken anledning ! Kunde du komma och förklara, nä, du är för feg !!!! Senast ändrad av -somena- | 30 oktober 2009 | 15:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 27 Oktober , 2009 För att MCA-Group verkar ha spammat alla medlemmar via MG's mailfunktion. Syns på utseendet och raden Meddelande från medlemmen MCA-group på maringuiden.se Iofs ett imponerande projekt, men knappast tillåtet enligt reglerna. Notera att användaren i mailet MCA-group inte finns längre. Antingen en hit-and-run registrering eller utkastad av admin? EDIT: nix, MCA-Group fortfarande kvar. Jag letade under privatpersoner men de är ett företag. Frågan är då om det är en tillåten funktion att kunna spamma alla användare på MG med reklammail? Senast ändrad av Anders_St | 27 oktober 2009 | 16:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 27 Oktober , 2009 Jag har inte fått nåt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 27 Oktober , 2009 Inte jag heller. Men, dom säger ju:...hos oss studerar & praktiserar den kunskapstörstige - den som siktar på att bli bäst. Vi tror att du är en av dem...Så dom tror kanske inte att vi tillhör målgruppen utan är mera kunskaps-otörstig(a) eller siktar lägre än bäst* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 27 Oktober , 2009 Jag har fått men inte samma text. Avsändare är mg Tja tja!. Tjena tjena! Hoppas allt är bra med dig. Jag tänkte höra med dig vad du har för utbildning till sjöss i dagsläget? Jag kommer från MCA, Maritime Concept Academy som har kontor vid karlaplan och utbildningscenter ute vid Viggbyholm. Vi jobbar för en professionell och säker sjötrafik och erbjuder utbildningar och tjänster inom den marina sektorn. Våra jobb karaktäriseras av säkerhet, professionalism och yrkeskunnande och hos oss studerar & praktiserar den kunskapstörstige - den som siktar på att bli bäst. Så min fråga till dig är om du funderat någonting på att bredda din kompetens och kunskap ute till havs? Om svaret är JA har vi alla möjliga utbildningar från förarintygsutbildningar till handhavande av snabba fartyg. Tack så mycket för din tid och ha en fortsatt bra dag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 27 Oktober , 2009 Det måste komma från en medlem för mailet ser ut som det gör när man pm:ar varandra. Trist men imponerande jobb.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Oktober , 2009 Hur tänker man när man rapporterar ett sånt här inlägg? Är det för att man tror att mcagroup är i maskopi med mg?(vilket jag tror, dom har sålt våra mailadresser hekt enkelt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 28 Oktober , 2009 Det var jag som rapporterade mig själv, det är väl ända sättet att få uppmärksamhet här på mg? Moderatorerna läser väl inte trådarna längre..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 28 Oktober , 2009 Hej, Vi har inte sålt några mailadresser!! Vi kollar upp detta. Hälsningar Lena Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Oktober , 2009 Det förstår jag också, detta var bara för att jag trodde det kunde bli ytterligare ett rapporterat inlägg så det tog lite fart, för detta är väldigt olustigt, har själv blivit utsatt men förstod inte sambandet riktigt som trådskaparen gjorde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 28 Oktober , 2009 Kan vara en bugg. Om man har Intressen markerade i profilsidan så kanske det skickas mail, som är kategoriserade inom intressemängden, även om man har nyhetsbrev avmarkerat. Det var min teori, så nu har jag avmarkerat alla intressen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 28 Oktober , 2009 Eftersom det bara blev ett svar i frågan om dom sålt mailadresserna eller inte så rapporterar jag citerade inlägg av siteadmin/Lena. Vore jäkla kul att få höra nån story om varför det enda sättet att få respons fr MG är gm att rapportera inlägg..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maria134 0 Postad 3 November , 2009 Jag har också fått detta mejl och tycker det är riktigt konstigt faktiskt. Fast där stod det nånting om olika båt träffar osv. Senast ändrad av maria134 | 05 november 2009 | 16:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser