Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
Yamma

Nu var det slut för i år!

Rekommendera Poster

Nu var den här säsongen över!

Har haft min F68 i ett år nu och känner att jag träffade helt rätt i mitt båtval. Det blev några härliga semesterveckor i den ( tyvärr för få). 

Inför nästa säsong tänkte jag montera ett ankarspel. Någon med erfarenhet av det? Har även funderat på att skaffa någon liten smidig modell av solcell som man kan plocka upp och ner lite snabbt. Bra att ha om man känner för att slappa i några dar.  Har tankar att på något sätt sätta den på ett rör som man sedan monterar i vattenskidhållarfästet, det borde funka. Eller om ett NOA fäste kanske blir bättre. Kom gärna med ideer.

PS uppmätta toppfarten blev 49,3 knop och den gick kanon. Till skillnad mot vad Jelving skrev! Ds

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att du är nöjd med båten. Jag är ochså otroligt nöjd med min förutom en barnsjukdom som var på den men det skall bli åtgärdat nu i vinter. har haft många fantastiska sjömil i år. Har varit mer en 5 veckor i skärgården och haft fint väder hela tiden.

har toppat min i 53,2 men då har jag 250hk och powerlift.

solcellpanel i vattenskidstångs hållaren låter smart. då kan du vrida den dit solen lyser. Klockrent.

Funderar på att byta mina mattor i ruffen mot Teak i vinter samt flytta batterierna för bättre viktfördelning. Går även och drömmer om en Balistic XL 24 men dom värkar svåra att få tag i. Värmare skulle vara gott med till nästa år så kan man förlänga sessången lite.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för värmare du funderar på? Låter som en bra ide men dom är ju så hutlöst dyra.  Finns ju lite enklare modeller somm man sätter på värmeplattan typ Pan 2000. Visserligen tror jag den går på runt 3-4000:- å då kanske skillnaden upp till en Ebensprächer inte är så stor.

/Mathias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han har köpt min gamla vedspis från ön och ska installera den mitt i ruffen. 1000:- inte så dyrt. Kan nog fixa en åt dig också Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det sitter ett Wallas kök i båten så har kanske Wallas värmelock till den. Har själv en liten 800 med 220 lock. Ger bra värme (1200W) men låter lite.

post-10011607-1394236140,751_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Den där hade jag helt missat. Funkar den bra? Vad är priset på den? Den ser riktigt snygg ut iallafall.

Tack för tipset!

/Mathias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den satt i båten från början så jag vet inte priset. Funkar väldigt bra men jag störs lite av ljudet på natten. Sambon störs inte av den. Är locket nedfällt startar fläkten en stund efter plattan blivit varm. Fäller man upp locket stängs den av och spisplattan kan användas istället. Har man bara använt spisplattan och stänger locket medans plattan är varm startar fläkten för att kyla plattan.

http://www.sleipner.no/se/templates/index.php?id=147&selected=142&selected2=147

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...