Whilma 0 Postad 26 Oktober , 2009 Vet någon hur stor septitanken på en Nimbus 2600 är? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 26 Oktober , 2009 Det finns ingen septitank på 2600. Det kom först på 2700 modellen. /Styrbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 26 Oktober , 2009 Så här ser den ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Whilma 0 Postad 27 Oktober , 2009 Ingen septitank? Är bilden från en tank på en 2700? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Oktober , 2009 Det finn väl massor med 2600 som har septitank. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 27 Oktober , 2009 Inte vad jag vet. Jag har haft ett par stycken 2600 genom åren och ingen av dom har ens haft toalett så vad ska man då med en septitank till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Whilma 0 Postad 28 Oktober , 2009 Jag har tittat på flera Nimbus 2600 och alla har haft toalett bara glömt och fråga om septitank. Jag tycker ju att det borde finnas, skulle Nimbus struntat i det? Knappast... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Oktober , 2009 Dom flesta 2600 har septitank och toalett, förmodligen monterat i efterhand, men ändå, det är en gammal båt och dom flesta är väl i så fall ombyggda. Därför svårt att svara på hur stor den är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bukt 0 Postad 29 Oktober , 2009 I min 2600 87:a var tank av plast monterad har aldrig kollat exakt volym men jag gissar att den rymmer 40-50 liter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Whilma 0 Postad 30 Oktober , 2009 Har varit o kollat på ett par 2600:er nu o alla har både toalett och septitank. Tack för all hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 30 Oktober , 2009 är du säker på att det var en 2600? i sånt fall va dom nog eftermonterade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Oktober , 2009 Men herregud, har du överhuvudtaget läst tråden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Whilma 0 Postad 31 Oktober , 2009 Du måste skämta med mig! Kolla på blocket på Nimbus 2600, alla har toalett o septitank! Har kollat med Nimbus fabriken o det gjordes inga 2600 utan toalett så nu får du ge dig! Skaffa fakta innnan du uttalar dig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 1 November , 2009 Kan JAG verkligen ha så fel? Jag tror det ligger en hund begraven här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 1 November , 2009 Jag säger vad jag vill när jag vill. Jag brukar alltid veta vad jag pratar om. Men även den bäste kan ha fel. ska se om jag hittar en bild på min gamla 2600 Utan tank o toa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser