miklus6 0 Postad 25 Oktober , 2009 Alla som funderar på att lacka om båten. TÄNK 2 gånger innan ni gör det. DE tar mycke längre tid än man tror och de blir skapligt dyrt med. I februari började jag plocka av delar. Kompisen som är bil lackare började slipa och de tog drygt 1 vecka sprutspackling 1 dag grundfärg 1 dag vita färgen 1 dag svarta färgen 1 dag klarlack 2 dagar (3 lager) Sen fick den vila i nån dag Började plocka på den o fick den helt klar till sista maj. Fick även på ett silent choise innan sjösättning. Båten blev grymt fin men de blev skapligt dyrt med Transporter Lidingö-lindesberg t o r 4000 kr (körde själv med boggie vagn) de gick inte fort. Färg inkl klarlack o grund 13 000 kr ( de gick åt 10 liter klarlack) Arbete ca 2 veckor 20 000 kr (fick lite kompispris) skulle nog kostat de dubbla annars Men jag blev grymt nöjd. Båten är en sea ray 24 -88 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brawn 39 Postad 26 Oktober , 2009 Ja det blev samma pengar för min Fjord21-71 för två år sen,o en hel del till med ny relingslist o omkromning av mkt detaljer.Det ena ger det andra när skrovet är snyggt o man måste fortsätta o renovera,iallafall med så gammal båt som min.Mkt pengar men den håller fortfarande glansen och man behöver bara tvätta den ibland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miklus6 0 Postad 26 Oktober , 2009 kul att de va fler som lackat om båten. Ja de blir ju inte snyggt om man sätter på slitna saker på en nylackad båt. Ville ha en ny relinglist men de va svårt att få tag i. Men ja har ju en jäkla tur för min svärfar håller på med rostfritt till båtar så de blev en badstege, räcken, o silent choise nästan helt gratis. Men nu i vinter blir de kanske ny klädsel på dynor o ny matta. Problemet är att ja är skitdålig på att lägga matta. men de blir som de blir!! Tips på nån som är duktig att sy??????? Att lämna in skulle bli alldeles för dyrt. ca 30 sa de i frihamnen. Ändå så köpte ja ett kapell av de för 18 men nån rabatt blir de inte på dynor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 26 Oktober , 2009 Det hade ju varit kul med en bild på din Sea-ray då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miklus6 0 Postad 26 Oktober , 2009 ska fixa bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miklus6 0 Postad 26 Oktober , 2009 Innan nya kapellet o lack Senast ändrad av miklus6 | 26 oktober 2009 | 17:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miklus6 0 Postad 26 Oktober , 2009 Nytt kapell Senast ändrad av miklus6 | 26 oktober 2009 | 17:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miklus6 0 Postad 26 Oktober , 2009 Och lackad o lastad Senast ändrad av miklus6 | 26 oktober 2009 | 17:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miklus6 0 Postad 26 Oktober , 2009 Blev helt ok Senast ändrad av miklus6 | 26 oktober 2009 | 17:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miklus6 0 Postad 26 Oktober , 2009 Men nu e man fattig. Måste spara till soppa nu! Senast ändrad av miklus6 | 26 oktober 2009 | 17:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 26 Oktober , 2009 Riktigt snygg, ser betydligt modernare ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 26 Oktober , 2009 Jag rollade min båt med biltemas svarta båtlack. Det ble både billigt och snyggt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 26 Oktober , 2009 Även vi har börjat lacka om vår båt och är nöjda med resultatet! Köpte International 2-komponentsfärg på Coop Bygg när de reade ut tidigare i höstas men 50-70% rabatt... Dessutom är frun nu en fena på att sy ny klädsen till dynorna! Känns svårt att förvandla den fula ankungen till en svan på ett mera kostnadseffektivt sätt!! http://familjenhakansson.se/html/loggblogg_tiffany_persson_ii.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 27 Oktober , 2009 Köp färgen på biltema så blir det billigare. det är bara burken som skiljer. det är samma skit i endå bara det att det är mycket billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 28 Oktober , 2009 Det där stämmer inte riktigt.. Jag har lackat med en hel del olika färger och dom beter sig olika. Ska man nu göra detta jobb som är ganska jobbigt så tycker jag nog att man kan satsa på att köpa en bra lack. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas84 0 Postad 29 Oktober , 2009 Ja fy F*n. Jag ska tänka mej för innan jag målar om min/en båt igen. Äckligt mycket jobb!! Men samtidigt mycket kul...När det går bra!!=) Rev ut en nyöppnad färgburk på golvet nu i eftermiddags. Hade god lust att slå sönder hela båten!! f*n att färgen ska vara så dyr... Ha det gott! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser