Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
miklus6

Konserverings säcken är Grymt bra

Rekommendera Poster

Hej !

Har alltid tyckt att de är besvärligt o osäkert att konservera med spolmuff

men med säcken va de kanon.

Tömde blocket o limporna på vatten först sen satte ja  säcken på drevet

och fyllde med glykol o vatten.

Startade motorn o körde gott o väl i  20minuter sen tömde ja säcken i dunkar o sparar

till nästa år. se nva de klart. Tog ca 30 min med varmkörning.

Helt suveränt

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jooo tanken är klockren! men inte till mitt bravo3 drev, jag köpte en säck men den var för kort för bravo3 så den nådde inte att ta reda på skvaller vattnet, känner mig lite lurad då den enligt säljaren skulle passa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

giotas, vad menar du med skvaller vatten?

Menar du närmast akterspegeln eller tvärtom? 

Har själv ett Bravo III och funderar på säcken.

Hälsningar,

/Robert

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hjälpte en kompis att konservera en penta igår o säcken va lite kort i bak kanten så vi tappade lite vatten där men de gick till slut.

Man kanske skulle tejpat fast en plastbit son man viker ner i säcken då skulle de funka bättre.

Kanske funkar bättre på bravo med då.

Men ja kan hålla med att om de skriver att de ska passa till bravo o de inte gör de

känner man sig lurad.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade på blocket.

sökte på konservering

yellowsmarts tror ja de hette.

Bor du i stockholms trakten?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade deras hemsida, verkar ju vara en smart lösning.

Skall beställa en till nästa säsong.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

den var alldeles för kort och låg för att nå upp till kylvattenutsläppet (skvallervattnet) vid skölden, så 90% av glykolen for utanför säcken. dock funka den bra på kompisens DP drev. men som sagt till Bravo3 är den kass!

 

//Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har köpt ny båt med Bravo 2 drev som jag konserverade med muff. Tog för givet att det gått hål i en bälg när kylvattnet kom ut mellan drev och sköld istället för tilsammans med avgaserna vid propelleraxeln. Med det skall altså vara så eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Kan man ha nån synpunkt på att sänka ner propelleraxeln med tätningar mm i glykolblandningen, löser det upp fett eller nåt sånt.

Henrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...