Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
erikarts

A-ställning eller däckställning till buster

Rekommendera Poster

Hej,

jag har sökt en del på forumet men inte hittat något klockrent svar så jag skapar en ny tråd. Hoppas ingen blir arg för det :)

Jag har en buster magnum, bowrider-typen med rutor som går ut längs sidorna. Ska jag satsa på en A-ställning eller däckställning som sätts fast i grabbräcken? Vilka är fördelarna/neckdelarna med respektive lösning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ingen som blir arg för att man frågor, men svaren verkar inte falla alla i smakenSkäms.

När det gäller din fråga så är det nog närmast en smakfråga. A-ställningen sitter ju även fast i båten men har ben fram och akterom. Varför åtmintonde jag skulle välja en A-ställning för att på så sätt få ut täckningen lite mer och på så sätt skydda eventuell trailer osv. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gick förbi husets piskställning idag....ingen riktig koll hur stor bred den båten är men det handlar väl om att få snön, vatten att rinna av,två ställningar med urtag på ett avloppsrör el dylikt som binder ihop borde väl räcka.......nån som har provat?Menar ställningen som består av 3 delar, överligg o 2 hopfällbara ben.

Senast ändrad av Minego | 25 oktober 2009 | 22:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, tack för det. Är det någon som har någon erfarenhet från axent? Verkar vara lite billigare än noa och klickfästen istället för bultar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle satsa på en A-ställning från NOA eller Press & son. Har bägge sorterna och de funkar precis lika bra.

Har sett några med täckställningar som är gjorda av plaströr (glasfiber) med plastbeslag som gått sönder när det blåst mycket så det skulle jag inte köpa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett svar flera år senare, men kanske till hjälp för någon: jag köpte en A-ställning från Axent och den har funkat utmärkt i de fyra år jag haft den. Den har plastbeslag, men de har stått emot den blåst som min båt var utsatt för. Jag har dessutom för mig att det var garanti på beslagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...