mickeh 0 Postad 9 Augusti , 2004 Hej! har köpt en flipper 700 och jag tycker att det luktar bensin i ruffen, har någon nåt tips på var det brukar bli problem? jag har tittat på tanken och den tycks vara hel. det är inte heller något synligt läckage i motor rummet. micke h Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ulf Postad 15 Augusti , 2004 Jag hade samma problem - och upptäckte att det var ett mikroskopiskt hål i bensinslangen, inne i genomföringsröret från tankutrymmet till stuvutrymmet. Min rekommentation: byt slang, det är rätt enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Martin Postad 15 Augusti , 2004 hej jag tror att du har en bensinläcka någon stans, därav lukten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ulf 2 Postad 15 Augusti , 2004 Hej Har haft ett liknande problem med en annan båttyp med inombordsmotor. Det var då slangklämman till avluftningslangen på tanken som läckte lite.Det syntes inte med lukten försvann när alla slangklämmor kontrolldrogs. Värt ett försök Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Martin Postad 16 Augusti , 2004 om du kommer åt tanken så kan du testa att tanka den full. sedan kan du trycka lite på den och lukta och kolla varifrån den läcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser