Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
zimba

AMT

Rekommendera Poster

Är det någon som har någon info om AMT 200 Dc, har köpt en ny båt Amt 200 dc

men får den först till våren, ville bara veta om det är positivt eller negativt man bör tänka på!!

Går den bra i sjön? Något bara bör skaffa till denna båt extra utrustning m.m

Villha både ris och ros om denna båt

J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Hej!

Jag har bara en AMT 170 BR men är helnöjd, Kvaliteten är hög och genomtänkt och jag kan inte tänka mig annat än att den ligger högt i listan över goda sjöegenskaper! Jag fräser runt med min oavsett väder och vind och den går mjukt och skönt även vid grov sjö!

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var och kollade på en AMT 200DC på en marina igår. Måste bara säga att det verkar vara en otroligt välbyggd och fin båt. Det kändes kvalitet på allting. En sådan blir det nog att spara till i framtiden.

Skriv gärna vad dina upplevelser är när du fått den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade AMT 200 DC som en kandidat när jag köpte båt förra året. Nu blev det en Bella 621 DC till slut. Jag hade även med Yamarin 64 DC och Flipper 630 DC. Ja tyckte bäst om Bellan och Yamarinen, kanske mycket på grund av U-soffan. AMT tyckte jag hade bra finish och byggkvalite men den verkade vara lite av en kopia på Yamarin. Varvet har ju tidigare tillverkat deras båtar. Det märkliga var att då när jag jämförde så var den betydligt dyrare än orginalet. Den är testad i antingen VIB eller Båtnytt och då fick den bra betyg men lite sämre än Yamarin har jag för mig. Jag tyckte heller inte riktigt om att trappan ner i sittbrunnen också fungerade som dörr till ruffen. Det betyder att man måste skjuta undan den under pulpeten när man ska ner i ruffen.

Senast ändrad av SvartaMalin | 03 november 2009 | 21:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte specifikt den modelen men AMT tillhör nog top of the line inom sitt segment. Har bara hört postivt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Efter att ha haft min 200 DC i en säsong så har jag enbart positiva feedbacks att ge. En kanonbra båt som går fint i sjön och mycket väl genomtänkta detaljer. Båten känns mycket solid byggd och genomgående bra kvalite i material och finish. Det enda jag kan komma på som är lite tjorvigt är stuv luckorna i stittbrunnen som är lösa och lite bökiga att öppna för att plocka ut småprylar. Tips: fäll in en GPS plotter i instrumentbrädan,det blir riktigt snyggt!

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag tror nog det är positivt du bör tänka påGlad

Senast ändrad av Bregott_22 | 27 mars 2010 | 23:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...