Emil_S 0 Postad 21 Oktober , 2009 Hej Jag ar pa min vag till Mt Aconcagua i Argentina pa cykel. Som ni vet sa ligger det ett hav ivagen. det ar dar ni komer in i bilden. Jag ar nu i Lyon pa vag till la Coruna pa vinst eller forlust att hita en bat over Atlanen som jag kan monstra pa som paying crew. Da passar jag aven pa att testa detta forum om jag kan fa nagot napp. Det datum jag har satt for ig sjalv att vara nere i La Coruna ar den 15:e november, men det datumet gar att pressa ner nagra dagar Ar det nagon som ar intresserad att ha en 24 arig cyklist (cykeln inget maste men helst) ombord? Kan val inte skryta med nagra stora seglar kunskaper, har varit pa segelbatar men aldrig haft nagon aktiv roll. Nagot jag dock ar bra pa ar att lara mig snabbt, hushalla med vatten (anvander fortillfallet 2.75 l/dag till tva mal mat, diskning, dricka, tvatta mig mm), sova pa sma ytor samt ata samma mat om och om igen. Om intresse kontakta garna mig pa Emil Soderstrom emilsoderstrom@gmail.com 46 (0)739656538 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 21 Oktober , 2009 Jag tror chanserna är större om du vänder dig till Oceanseglarklubben, osk.org eller till Jorenruntseglarklubben, jrsk.org. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 21 Oktober , 2009 Det är nog bättre att söka direkt kontakt med långseglarna. Hör med segling.org, cantare.se, sy-mare.se etc. Det är nog bättre om du åker ner till Gran Canaria där ifrån de flesta kastar loss. /Andreas Senast ändrad av melle | 21 oktober 2009 | 16:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 Oktober , 2009 I mitten av november är nog de flesta en bra bit söder om La Curona. Där brukar man väl hamna i augusti, september på sin resa som oftast startar i Sverige i juni, juli. Det är som det står ovanför från Kanarieöarna atlantseglingarna brukar starta, antingen rakt över eller via Cap Verde. Man brukar i allmänhet starta i mitten, slutet av november när orkansäsongen är över. Då hinner man vara i Västindien till försommar året därpå innan man måste ta skydd för en ny orkansäson genom att oftast segla vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser