SvartaMalin 0 Postad 17 Oktober , 2009 Jag såg att i USA så har Mercury lanserat en ny Optimax 125. Är det någon som sett den i Sverige ? Det brukar ju komma ut trimchip för uppgradering till större motorstyrka, Då kanske det går att uppgradera en 115 hk till 125, är det någon som sett något sådan ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 17 Oktober , 2009 Ser den lika klumpig ut som dom andra Optimaxarna?? Tacka vet ja Evinrude E-TEC alla andra motorer i samma efekt klass ser stora och klumpiga ut.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 17 Oktober , 2009 Håller inte med. Tycker optimaxen ser mustigare ut. finns inget fulare en en stor motorbrun med en liten fjuttig E-tec i. En 90hk ser ju ut som en gammal 40 hästare från början på 80 talet. Nej skall man ha en motor skall det inte vara nån liten fjutt som inte syns Gillar ju yamaha men står det mellan optimax och en E-tec då fins det inga alternativ annat en den svarta murklan av olika skäl. /Daniel Senast ändrad av Yammamoto250 | 17 oktober 2009 | 21:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 17 Oktober , 2009 http://www.mercurymarine.com/engines/outboards/optimax/onefiveliter_specs.php?ID=185 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 17 Oktober , 2009 ser ut att vara samma maskin. samma cylinder volym mm. är säkert databoxen som skiljer i första hand och den brukar vara dyr. 10hk gör ingen större skilnad så jag tror inte att det är värt det men jag tror att det går. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 18 Oktober , 2009 Jag tycker att Optimaxen ser mycket maffigare ut än E-Tec:en. Jag har en Bella 621 DC och jag tror att E-Tec:en skulle se lite ynklig ut på den. Min svarta 115 fyller ut motorbrunnen på ett helt annat sätt än E-Tec:en skulle göra. Både färgen, storleken och designen gör att den ser häftig ut även om det inte är så många hästar. Dock skulle jag inte ha något emot att ha den automatiska vinterkonserveringen och den manuella nödstarten som finns på E-Tec:en. Senast ändrad av SvartaMalin | 18 oktober 2009 | 11:02 Senast ändrad av SvartaMalin | 18 oktober 2009 | 11:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MTU-V20 0 Postad 18 Oktober , 2009 Avseende uppgraderingen, kolla med Lundins i Eskilstuna http://www.lundinsmarin.se/ Tel/Fax: 016-128485 Avseende storleken är smaken delad, vissa gillar små vita andra stora mörka, jag gillar ingetdera...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 20 Oktober , 2009 Jag tackar för tipset !!! ska kolla detta snarast. Håller med om att smaken är delad, och tur är väl det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser