SvartaMalin 0 Postad 17 Oktober , 2009 Jag har en Optimax 115 trecylinders 2008. Är det någon som har bra tips om vinterkonservering, ska man t.ex spruta in olja i cylindrarna ? Senast ändrad av SvartaMalin | 17 oktober 2009 | 16:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 1 November , 2009 Enligt instruktionsboken ska man pytsa i lite, lite vanlig motorolja i tänstiftshålen. Alltså inte tvåtaktsolja vad jag kan förstå. Så nu gjorde jag det och drog runt motorn utan tändhattarna på så får vi se till våren när den ska igång. Risken är att tändstiften slaggar igen, dom är speciella och väldigt dyra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst KriK Postad 1 November , 2009 Hej! Jag har precis köpt en likadan motor. Jag har kört i fuelstabilizer i tanken, kört igenom glykol i kylsystemet, bytt drevolja, fettat in nipplar och haft på konserveringsolja. Olja i cylindrar har jag struntat i. Verkar inte som någon firma jag har pratat med, gör det vid vinterkonservering. Vi får väl se till våren om det var fel tänkt. Ha det gött! /KriK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser