ZAP_80 0 Postad 16 Oktober , 2009 Ska sy ett Pulpet skydd till min lilla båt. Undrar hur man skarvar kapell väven på det bästa sättet? Hur gör kapellmakarna? Har sökt och sökt och tittat på Frewis hemsida bla men hittar ingenstans hur man går tillväga..... Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frewi 4 Postad 26 December , 2009 Hej, såg din fråga i dag så svaret kanske kommer lite sent.. Vanligaste sättet att skarva är att lägga vävbitarna med rätsidan mot varandra och sy i hop väven från avigsidan ca. 15mm in från ytterkant. Sen vänder du på dom hopsydda bitarna, viker 15mm flärpen mot det hållet som du sen syr ca 5mm in från den nyss sydda sömmen från rätsidan, man kan sen lägga en likadan söm till bredvid så får du en dubbelsöm. Bra att tänka på är att vika färpen mot det hållet mot det håll regn eller fartvind förväntas, på detta vis blir sömmen tät mot regn. Hör av dej om jag varit oklar så kan jag lägga ut en bild, har du eller någon annan fler frågor så lägg gärna in dom på forumet, jag kollar rätt ofta. Mvh Matte //Frewi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser