Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
Kenneth_S

Kan denna motor vara något...?

Rekommendera Poster

Att Maxim 26 är en kanonbåt -stor, och härlig att köra o s v- det vet jag... har vissa tankar och planer på köp av en och tittar då i första hand på Blocket... Finns många fina, hittat bl a denna

http://www.blocket.se/stockholm/Maxim_26__81__perfekt_familjebat_med_Diesel_23190774.htm?ca=15&w=3

Undrar över motorn i den... FIAT/Iveco... kan dn funka bra i västkustvatten, tro...?

Någon som har erfarenhet av denna motor: Tar som vanligt, och med största tacksamhet emot återkoppling från dem som vet mer än mig... d v s de flesta :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla att det går att få tag på delar.
Och om den fungerar i västkustvatten - varför inte?
Lär väl finnas X antal sådana motorer i Medelhavet.
Dessutom är motorn sötvattenskyld.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu står det ju inte exakt vilken motor det rör sig om, så det är svårt att uttala sig om den. Men att Iveco håller hög kvalitet tror jag få emotsäger. Var själv skeptisk till motorn i min båt, en äldre Iveco, när jag köpte den, men har blivit överbevisad. Hade från början räknat med att byta motorn inom närmsta åren, men tji fick jag. Jag har pratat med lastbilschafförer och andra som har erfarenheter av ivecos produkter och det är ,i min ovetenskapliga gallup, ännu ingen som har haft negativa åsikter ang. kvaliteten iaf. Sen hur det är med 2.a handsvärdet vet jag inte. Samt att hitta reservdelar, men det har jag ännu inte behövt leta efter, så jag vet inte. service sköter jag själv och dessa delar går att köpa från Iveco direkt.
Vår motor är 35 år så den borde pajja snart enl. mitt sätt att se det. Men vi har använt den nu i 5 säsonger helt utan problem och det känns som att den kan gå hur länge som helst. Motorn verkar rejält byggd.

Detta är min personliga erfarenhet ang. min iveco.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...