Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
stkkc

Var hittar jag motordelar?

Rekommendera Poster

Hej

Var köper man delar till Mercury motorer?

Det händer ju att man behöver byta någon del ibland. Finns det någon bra i Sverige eller är

det inport som gäller?

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du menar mercruiser motorer? En sådan du har i din båt på bilden? Det är kanske en av världens mest serie producerad motor.

Du kan finna reservdelar i princip i varenda bilaffär till och med matbutiker som coop har reservdelar till denna motor.

Men... det finns alltid ett MEN.

Om du vill ha orginaldelar, som tillverkaren påstår är marinvarianter av samma sak. Tex är generator, startmotor i din båt gniskyddad gemfört med en bil reservdel.

Du kan köpa reservdelar tex via hansen marine, biltema, mekonomen, auktoriserade mercrusier service verkstäder vilket det finns väldigt gott om i hela landet.

Jag undrar varför så många som har problem med dessa motorer alltid skall vända sig till en marina för att få något gjort. Själv har jag använt en liten bilverkstad med en äldre herre som tekniker som hjälpt mig vid problem. Han tar hälften av priset. han infinner sig på plats dagen efter även när det är högsäsong. Och är alltid lika glad att det är något annorlunda som en båt som skall fixas.

Ett tips bara :)

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...