Gå till innehåll
onsdag 26 mars 2025
acfw

Formula 27 PC

Rekommendera Poster

Hej,

Har precis köpt en Formula 27 PC (98) med dubbla V6or Mercruiser. Vad har ni att säga om denna båt? Någon med erfarenhet av denna båt? Tacksam för all info ni har om denna båt.

Tack på förhand Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Var själv intresserad av en dylik för några år sedan, provade en med dubbla 6or precis som din.. Gick fint toppa ca 35 och gick mkt fint i sjön.. Jag ville dock ha enkel 8a och dom är ovanliga så d föll på det.. Drog inte så farligt mkt mer än min nuvarande Bayliner 2355a ca 2,5 l dist i marsh ca 25 knop. Bra kvalite rakt igenom och bra planlösning var saker som tilltala mig.. Sedan så är d fräckt med targabåge, något jag saknar nu..

Nu var d ju bara en liten provrunda och ingen hårdkörning, så infon om bra i sjön kan man kanske ta med en nypa salt men jag upplevde Formulans skrov som aningen bättre än min bayliner. Kanske för att d är en avsevärt mkt dyrare och nyare båt men man måste ju jämföra med nått..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har nu kört min f 27 pc en säsong. Jag är väldigt nöjd. Drar ca 2,3-2,5 mellan 22-26 knop under 1,3 vid 6-7 knop. Har inte varit ute i nån jättegrov sjö, men jag tycker den går väldigt fint i vattnet. Så i mitt tycke grattis till ett bra båtköp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Din PC kom från ''Volvokillen i GBG'' ??    jag va på G att åka å titta .. men så blev det inte

Grattis :-) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...