Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Yammamoto250

Yamaha 250 dör ibland

Rekommendera Poster

Nån som kan hjälpa mig med ett problem.

När jag kör full gas med min Yamaha F250B går den oftast som en klocka. varvar bra och allt men på senare tid har den börjat och dö när man kör full gas när det blåser ute och är lite vågor. vad kan detta bero på. Jag misstänkte skit eller stopp i tanken men nu har jag provat kört ner en ny soppaslang i tanklocket ner till tanken och koplat den direkt till vattenavskiljaren i motorn men det blev ingen skillnad. Vatten avskiljaren innehåller bara bensin inget vatten.

Min värkstad vet inte vad felet är och säger att dom skall kolla på det i vår men vore kul att lösa det innan.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok tack för tippset. viste inte att det fanns fler filter i motorn. Vilket nummer är det på sprängskissen du skickade?

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok tack,

Lyckades tanka fulsoppa i sommras och fick tömma tanken mm för att det skulle gå igen. Har funkat fint sen dess tills nu. Kanske sitter nått skit där.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kolla även i botten på huset där pumpen sitter kan ligga mycket skit där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det mesta verkar vara dyrt till nyare större utombordare. som tur är går dom inte sönder så ofta men det kommer väll om några år när alla garantier gått ut.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för hjälpen Wanmar. jag har nu tagit isär högtryckspumhuset och gjort rent det inuti och filtret. sen var även filtret i vattenavskiljaren trögt att blåsa igenom. jämförde med ett nytt och det var som dag och natt. dessutom fattades oringen till burken som det filtret sitter i. förmoderligen har jag tappat det när jag gjorde rent motorn från fulsoppan.

Tack för hjälpen. altid bra med folk som vet vad dom pratar om.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...