Kiara 3 Postad 11 Oktober , 2009 Hej på er.... Har kommit till insikten att det är dags med ett nytt kapell till vår 28 fots Carver...Är det någon som vet någon eller några bra kapell makare i stockholms området som håller bra klass och ett vettigt pris. Är det någon som vet om det är billigare ute i landet eller i grann länderna ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 11 Oktober , 2009 Hejsan, Jag kan rekomendera Anders Nork på batkapell.se Han är riktigt duktig och seriös. Jag vet inte om han är speciellt billig men det viktigaste är väl kanske att det blir bra snarare än att spara ett par hundralappar. Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grovah 0 Postad 11 Oktober , 2009 Hej Själv har jag skickat mitt gamla kapell till Finland (för att få fästena på rätt ställe) och väntar på att få ett nytt tillbaka. Vet ju inte resultatet ännu men priset var bra och kontakterna med firman via mail har varit båda snabba och känts seriösa. http://www.va-varuste.fi/svensk/etusivu.php MVH /Grovah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 12 Oktober , 2009 Jo VA-varuste är en bra och seriös firma, dom lagar alla dynor och kapell till t.ex Buster båtarna och jag är nöjd med det jag har i min.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 13 Oktober , 2009 http://www.alfa.se/ kan jag varmt rekommendera .... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 14 Oktober , 2009 Kristinas Kapellverkstad på Södermalm http://www.kristinas-kapellverkstad.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kiara 3 Postad 15 Oktober , 2009 Tack för svaren !!!!!! Dock så har jag en ny fråga.......Är det någon som vet hur betalningen brukar ske hos kapellmakare. En del vid beställning och så vidare Har nämligen fått lite olika förslag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 16 Oktober , 2009 Jag betalade allt efter leverans. (en ganska rejäl slant) hos http://www.kapellmakarna.se/. De vill malla av båten och behövde ha den liggande en dag på Loopen under Liljeholmsbron. Tog ett par veckor, monterade själv och det satt perfekt direkt! Värt pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kristinas-kapellverkstad 0 Postad 16 Oktober , 2009 Hej på er alla båtägare! Följer diskussionerna här på forumet och är så glad och tacksam när jag får ros från nån nöjd kund (tack Fredric...kommer väl ihåg din soffa jag klädde om förra året). Ett gott tips från en verksam kapellmakare....nappa inte enbart på billigaste pris utan lyssna mer på rekommendationer och hör runt bland andra båtägare du känner. Ett kapell är en investering för 10 -15 år framåt (beroende på hur väl ni sköter ert kapell) så därför bör det viktigaste vara att få ett väl utfört jobb, ett snyggt och praktiskt kapell uppsytt just för din båt och efter dina önskemål hos en kapellmakare du känner förtroende för. Och där du efter köpet kan få hjälp och råd om något krånglar! Beställ därför ett kapell av någon seriös kapellmakare i närheten som har möjlighet att göra jobbet på plats vid båten! Eller ta båten till kapellmakaren om möjlighet finns till det, blir i regel lite billigare! Köp inte på distans eller be att få uppsytt efter det gamla kapellet....det blir mycket sällan bra! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 8 Februari , 2011 Hej Kristina, jag puffar upp denna tråd igen för att du är så bra. Letade efter dina kontaktuppgifter, Behöver få tag i konstläder i lite tjockare material, ca 3 mm. Har hittat Reevecool på Erlandssons brygga och ngt som heter Seawall 2011750 från en distributör som heter Newotex. Har du ngt du kan rekommendera? P.S soffan är fortfarande supersnygg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kristinas-kapellverkstad 0 Postad 10 Februari , 2011 Hej! Härligt att höra att soffan fortfarande hänger med. Och jag tycker också du är bra.....en riktig reklampelare är vad du är!! Är dåligt insatt på skrovbeklädnad. Ska ta och forska lite i detta. Behövs väl nåt grövre och tåligare konstskinn som samtidigt är smidigt och formbart. Vilken otur du åkt på delaminering i båten! Men båtägarelivet är ju fullt av överaskningar, både glada och tråkiga (liksom övriga livet också för den delen). Återkommer när jag vet mer om lämpligt material. Ha det så gott så länge alla båtmänniskor! Och framförallt du Fredic! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 12 Februari , 2011 Tack Kristina, ja delamineringen fixar jag fint när det blir varmare. Berör en ganska liten yta. Bort med det gamla och dit med Polyester, Devinycell och väv så är det klart. Lika bra att göra det rätt från början trots tips om att spruta in plast i hålrummet mellan gamla devinycellen och plasten / däcket. Har du hittat ngn lämpligt material liknande det jag hittat på Bryggan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 14 Februari , 2011 Jag blev rekommenderad ett företag som heter Marin-Söm i Märsta från Huges marina. Använde dem och blev riktigt nöjd. Arbetet gjordes samtidigt som jag hade min båt på service i Pampas så det tog ingen extra tid heller. Vet inte riktigt om det var bra pris men det k'ndes hyffsat. I såna här fall tycker jag att kvalité går före pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser