snive 0 Postad 10 Oktober , 2009 Ett riktigt höstpris! http://www.lxus.se/component/content/article/2-lxus-news/38-sald-efter-prissaenkning-pa-293-miljoner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Oktober , 2009 Jag är i alla fall ytterst tacksam att det inte är min båt. Jag har gått upp från 25 till 28 fot för att få en invändig styrplats. Annars var 25-fotaren tillräckligt stor. Om jag fick den gratis kanske jag skulle fundera på att ta emot den. Är dock inte säker på att jag skulle ha råd att ha den tills jag fått den såld. tommy Glädjedödare Senast ändrad av toaen | 10 oktober 2009 | 23:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 10 Oktober , 2009 Tänk bara vad man kunde ha gjort med de 293 000 000 kronorna man hade sparat! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 11 Oktober , 2009 Jösses vilken underlig båt! Undrar hur man seglar den... Tittade på specen och den har ett djupgående på 6 m med en vikt på 1260 ton. Det är väl som så att har man den typen av segelbåt så har man en rejäl besättning och troligtvis en ganska bekväm båt stuvad inuti båten så att man kan ta sig till hamn också... http://www.symaltesefalcon.com/specifications.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas-marine 0 Postad 11 Oktober , 2009 Den ger mej intrycket av att de allra rikaste av människor, har ganska taskig smak! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 11 Oktober , 2009 Påminner mig om när Rolling Stones var i Stockholm för 5-10 år sedan och sedan åkte ut med en jäääääääääättemotorbåt i skärgården. Vi råkade på dom när de låg för ankare vid Saxarfjärden och när vi seglade förbi så öppnades en lucka i sidan på det stålgrå fartyget (som såg ut som en gigantisk daycruicer) och ur båten kommer en normalstor övernattnigns-motorbåt som sedan åkte mot land. Antagligen med någon av stenarna ombord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frejo 0 Postad 11 Oktober , 2009 I en intervju med Tom Perkins i samband att han fick båten levererad sade han att han i alla fall inte hade betalat mer än 300 miljoner dollar... Så visst även om han har råd, så lite måste det svida. När det gäller smak dock så har troligen Tom Perkins mycket god sådan just när det gäller segelbåtar. Han har mer eller mindre en hel armada av gamla stora träskutor som han seglar, och tävlar, mycket flitigt med. Och de är renoverade i ett helt makalöst skick! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser