Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
snive

Fasen att man missade att köpa denna

Rekommendera Poster

Jag är i alla fall ytterst tacksam att det inte är min båt. Jag har gått upp från 25 till 28 fot för att få en invändig styrplats. Annars var 25-fotaren tillräckligt stor.

Om jag fick den gratis kanske jag skulle fundera på att ta emot den. Är dock inte säker på att jag skulle ha råd att ha den tills jag fått den såld.

tommy

Glädjedödare

Senast ändrad av toaen | 10 oktober 2009 | 23:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk bara vad man kunde ha gjort med de 293 000 000 kronorna man hade sparat!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jösses vilken underlig båt! Undrar hur man seglar den...

Tittade på specen och den har ett djupgående på 6 m med en vikt på 1260 ton. Förvånad Det är väl som så att har man den typen av segelbåt så har man en rejäl besättning och troligtvis en ganska bekväm båt stuvad inuti båten så att man kan ta sig till hamn också...

http://www.symaltesefalcon.com/specifications.asp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Påminner mig om när Rolling Stones var i Stockholm för 5-10 år sedan och sedan åkte ut med en jäääääääääättemotorbåt i skärgården.

Vi råkade på dom när de låg för ankare vid Saxarfjärden och när vi seglade förbi så öppnades en lucka i sidan på det stålgrå fartyget (som såg ut som en gigantisk daycruicer) och ur båten kommer en normalstor övernattnigns-motorbåt som sedan åkte mot land.

Antagligen med någon av stenarna ombord

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I en intervju med Tom Perkins i samband att han fick båten levererad sade han att han i alla fall inte hade betalat mer än 300 miljoner dollar... Så visst även om han har råd, så lite måste det svida.

När det gäller smak dock så har troligen Tom Perkins mycket god sådan just när det gäller segelbåtar. Han har mer eller mindre en hel armada av gamla stora träskutor som han seglar, och tävlar, mycket flitigt med. Och de är renoverade i ett helt makalöst skick!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...