niknylun 0 Postad 10 Oktober , 2009 Efter sommarens seglingslektioner och segelerfarenheter har jag bestämt mig att köpa en segelbåt. Kravet på denna segelbåt är att den har en fällköl så att jag har möjlighet att slippa in till så många naturhamnar som möjligt och att den har en stor sittbrunn så att jag kan ta med mig många kamrater på dagsutflykter. Efter en del letande på nätet har jag hittat Flyer som enligt en källa går på 20 cm djup när kölen är uppe. Nackdelen som jag kunnat se är att det finns väldigt lite greppyta i sittbrunnen för de dagar det blåser friskare. Har ni något tips på en båt med fällköl och stor sittbrunn? Det kan tilläggas att jag är studerande och inte har överdrivet mycket pengar att göra av med och bor i Vasa där skärgården inte går lika djupt som i underbara höga kusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 10 Oktober , 2009 Tycker att det låter som du har behovav enkatamaran!!! Med fällkol eller sticksvärd går den grunt, men bjuder på grym segling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 193 Postad 10 Oktober , 2009 Billigaste båten med fällköl jag känner till är väl en Albin 57, brukar gå för runt 20 kkr. Sedan finns det en del Fabola-modeller också, tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joe17 0 Postad 11 Oktober , 2009 En billig segelbåt med stor sittbrunn och djupgående mellan 0,5-1 m är Joe 17 eller Lohi 17. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
niknylun 0 Postad 11 Oktober , 2009 Tack för era tips. Skall googla runt lite och se vad som finns på marknaden Nikke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsfl 0 Postad 8 April , 2010 En nyhet i år är Amiga 27, som har både fällköl och fällmast. Kolla på www.oceantrade.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 April , 2010 Om du kontaktar MG så kan du bli betalande annonsör, så slipper vi denna trista gratisreklam i forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 8 April , 2010 Min båt...aha du mena billig... Annars finns det mindre Guyline Senast ändrad av sunerotting | 08 april 2010 | 17:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin373 0 Postad 16 April , 2010 Titta efter Albin 57. Sticker 60 cm med kölen uppe och 130 cm med den nere. Stor sittbrunn övernattningsbar och framförallt undervärderad. Finns att hitta med eller utan trailer. Läs mer om båten på www.albin57.net. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser