Gäst MattiasA Postad 7 Augusti , 2004 Detta börjar nu bli en följetong... Har bytt kamrem/spännare på min 151:a som trilskades & drog in vatten. Har kollat kyllimpa som är ok. Bytt olja 2 ggr så nu oljan inte grå utan ser klar & fin ut. Motorn startar som en klocka, men den kyler inte som den ska. Låg ute i 15 minuter på ca 2000varv och temperaturen gick upp till gränsen på rött. Innan problemen började så gick den aldrig över mitten på gröna fältet i marchfart & 3700 rpm. Nån som har en ide om vad vi kan ha missat när vi skruvade tillbaka alla prylar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
VolvoMan 1 Postad 8 Augusti , 2004 Hittar inte på så mycket annat än att termostaten är fel väg, läckage i kylsystemet, stock i kylsystemet (avgaslimpa, värmeväxlare ?). Fick idag min båt sjösatt, efter att jag igår fick ny avgaslimpa till AQ171A:n, och vi skämtade med kompisen nå va smäller till nästa? tändkablar, impeller... njää, för billigt. Sen for vi och åkade ett varv, och mitt i allt slog motorn tomt under jämn körning. Jag blev nervös, och tänkte, nu finns det 2 möjligheter, drevets kona (= dyrt), eller propeller. Propellern var skyldig, en 300 sjömil körd 14x21 propeller, som stått före det 10 år oanväd. Ganska ironiskt måste jag säga :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser