amhult 0 Postad 9 Oktober , 2009 hejsan Tänkte jag skulle måla om båten. man måste ju slipa upp ytan men där man går är ju ytan rugglig halkskydd hur skall man slipa den ytan så färgen fastnar??? hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 10 Oktober , 2009 Vi tog en chansning! Avfettade och tvättade den ruggade ytan noga. Sedan grundfärg och tillslut lackfärgen... Vi hoppas det skall räcka, för att slipa denna yta är ju omöjligt! Vårt projekt hittar du här: http://familjenhakansson.se/html/loggblogg_tiffany_persson_ii.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Morgan123 0 Postad 18 Januari , 2010 Efter rekommendation av stället där jag köpte min färg för ommålning så slipade jag halkskyddsområdena med rostfri stålborste. Ibland lade jag scotch Brite under stålborsten för att få rätt slipeffekt, samt Double Coat-avfettning. Färgen jag använde heter Double Coat och köptes på www.de-ijssel-coatings.se Jag valde en ljusgrå kulör med matt finsh på halkskyddsytorna, och i färgen blandade jag Anti Slip ett fint halkskyddspulver. Jag upplevde att färgen fäste perfekt med detta sätt och resultatet blev grymt bra. Innan jag målade halkskyddet målade jag alla högblanka ytor vitt. Jag målade då 1 cm in på det slipade halkskyddsområdet. Sen var det enkelt att maskera upp halkskyddsområdena på den nymålade blanka ytan. Man ska alltså inte göra tvärtom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedlarsson 0 Postad 18 Januari , 2010 Som billackerare skulle jag rekomendera dig att gå till en lackfirma och be att få köpa några scotch-brite(Suddar), gärna de lila. Med dessa kommer det gå alderless utmärkt att slipa denna yta. MVH Ted Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser